اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال

بیش از 25 میلیون دلار کالای کشاورزی از همدان صادر شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: امسال 25 میلیون و 789 هزار دلار کالا در بخش کشاورزی از طریق گمرک همدان به دیگر کشورها صادر شده است.

بیش از 25 میلیون دلار کالای کشاورزی از همدان صادر شد

محمدمهدی فرشچی‌موحد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: در هفت ماهه ابتدای سال جاری 25 میلیون و 789 هزار دلار کالا در بخش کشاورزی از طریق گمرک همدان به دیگر کشورها صادر شده است.

وی افزود: مهم‌ترین بخش صادراتی استان همدان بخش کشاورزی است و بیش از 42 درصد صادرات استان مربوط به این بخش بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان ادامه داد: این میزان صادرات که از نظر وزنی 15 هزار و 526 تن بوده از طریق گمرک همدان به کشورهایی چون کانادا، اسلواکی، چک، لهستان، اسپانیا، اوکراین، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، عراق، امارات، کویت و افغانستان صادر شده است.

وی تأکید کرد: مهم‌ترین کالای صادراتی استان کشمش با 22 میلیون و 820 هزار دلار بوده که به تنهایی بالغ بر 37 درصد از صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

فرشچی‌موحد اظهار داشت: این محصول نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی 33 درصد رشد را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: سیب‌زمینی به عنوان دیگر کالای مهم صادراتی این بخش نیز با صادرات یک میلیون و 776 هزار دلار سه درصد از صادرات استان را دارا بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: لبنیات نیز با صادرات یک‌میلیون و 81 هزار دلار از دیگر کالاهای مهم صادراتی است.

وی در پایان سخنانش افزود: صادرات این بخش در مهر ماه سال جاری 7 میلیون و 214 هزار دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 3 میلیون و 80 هزار دلار بوده 134 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول