اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تویسرکان:

پایین ‌بودن مطالعه مفید مدیران نظام اداری را تهدید می‌کند

خبرگزاری فارس: فرماندار تویسرکان گفت: امروز یکی از مسائلی که نظام اداری ما را تهدید می‌کند پایین ‌بودن میزان مطالعه مفید مدیران و کارشناسان ماست.

پایین ‌بودن مطالعه مفید مدیران نظام اداری را تهدید می‌کند

حسن رضانیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، با اشاره به نارضایتی و اظهار نگرانی مقام معظم رهبری به عنوان عالی‌ترین جایگاه و شخصیت سیاست‌گذاری نظام از وضعیت موجود مطالعه کتاب و کتابخوانی در کشور، اظهار داشت: با توجه به نقش و اهمیت کتاب و کتابخوانی در تمدن‌سازی و پیشرفت همه‌جانبه جوامع بشری این‌گونه به نظر می‌رسد که ما نسبت به جایگاه و ضرورت توجه به این مسئله مهم و محوری فرهنگی غفلت داریم.

وی با تأکید بر اینکه ایران اسلامی با برخورداری از تاریخی کهن به عنوان یکی از کشورهای متمدن و غنی تاریخ زندگی بشر  شناخته می‌شود، افزود: کتاب و کتابخوانی در ساخت و پیشرفت تمدن اصیل ناب اسلامی به مثابه ساز و کاری قوی در این راستا بی‌بدیل عمل کرده است.

فرماندار تویسرکان با اشاره به اینکه بی‌تردید کتاب یک عامل ارزشی و انتقال‌دهنده دانش و تجربیات به نسل‌های انسانی در هر دوره و عصر به شمار می‌رود، بیان داشت: طبق استناد به فرامین مقام معظم رهبری ما مشعل‌دار کتاب و مطالعه در دوران‌های مختلف تاریخ بوده‌ایم اما امروز به علت غفلت و عدم توجه و سرمایه‌گذاری کافی ما دچار خسران و ضررهای زیادی در عرصه فرهنگی می‌شویم. 

وی افزود: بسیج همگانی آحاد مردم با تبعیت از سخنان رهبری در راستای بهره‌وری بهینه از تمام فرصت‌ها و ظرفیت‌ها به ویژه هفته کتاب در سطح کشور راهکاری هدفمند و اثرپذیر در ارتقای توانمندی‌های علمی به ویژه سرانه مفید مطالعه کتاب است.

کاربرد فرامین رهبری در حوزه کتابخوانی خلأ‌های فرهنگی را رفع می‌کند

رضانیا ترویج مطالعه درست و کارشناسانه را نیازمند تدابیر هوشمندانه برای ورود موفق با تأثیرپذیری مطلوب دانست و ابراز کرد: کاربر‌سازی سخنان ژرف‌اندیش و عالمانه مقام رهبری در نهادینه کردن کتابخوانی به عنوان یک کالای ضروری در پیشبرد اهداف یک خانواده در وسعت گسترده‌تر کشور بخش عظیمی از نیازها و خلأهای فرهنگی از مسئولیت‌های فرهنگی نظام و دولت را پاسخ می‌دهد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با تأکید بر اینکه هیچ چیزی نمی‌تواند جای کتاب را بگیرد، اذعان داشت: هر کدام از منابع و مرجع‌های اطلاعاتی و ارتباطی نظیر فناوری‌های نوین، رسانه‌های مجازی و... در عرصه فعالیت‌های مطالعاتی انسان به علت شاخص‌های اصیل و نهفته کتاب توانمندی جایگزینی با این مهم را ندارند.

فرماندار شهرستان تویسرکان وظیفه دستگاه‌های متولی و فرهنگ‌ساز را در ترویج و اشاعه کتاب و کتابخوانی ویژه‌ترین مأموریت خواند و تصریح کرد: نباید جایگاه خانواده به ویژه مادران را در گسترش و بنیان‌سازی فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در اجتماع نادیده گرفت.

وی گفت: دستگاه‌های آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به واسطه رسالت کاری با خانواده‌ها ارتباط تنگاتنگی دارند پس باید کارشناسی شده و فعال‌تر در حوزه کتاب و کتابخوانی عمل کنند چراکه سکاندار نقش‌پذیری انسان برای توسعه و رشد هر ملتی خانواده تلقی‌ می‌شود.

رضانیا با تأکید بر اینکه اساسی‌ترین مأموریت دستگاه‌های فرهنگی شهرستان اشاعه و ترویج مطالعه مفید به عنوان یک فرهنگ عمومی است، تصریح کرد: تمرکز بر افزایش سرانه مطالعه نباید سبب غفلت ما در تولید و عرضه کتاب‌های انحرافی و مضر به جامعه شود.

وی دقت و توجه کتابداران و مسئولان امور کتابخانه‌ای در انتخاب و گزینش کتاب‌ را ضروری‌ترین تکلیف برشمرد و تأکید کرد: ورود کتاب‌های مضر به بستر اجتماع تهدید و آسیبی جبران‌ناپذیر بر پیکره تفکر و اندیشه متعالی جامعه دانش‌‌پژوه است.

فرماندار تویسرکان با تأکید بر اینکه امروز یکی از مسائلی که نظام اداری ما را تهدید می‌کند پایین ‌بودن میزان مطالعه مفید مدیران و کارشناسان ما است، تصریح کرد: مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی، تنها به داشته‌ها و دانستنی‌های قبلی خود اکتفا می‌کنند و مطابق به علم روز حرکت نمی‌کنند و این امر سبب می‌شود آن‌ها بسیاری از مشکلات حوزه مسئولیت و تخصص خود را پاسخگو نباشند.

انتهای پیام/صا/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول