اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد

راهبرد امنیت نرم و مردم‌محور، وجه مهم مجموعه امنیتی خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی گفت: راهبرد امنیت نرم و مردم‌محور وجه مهمی از منظومه امنیتی استان است که باید با نگاه آفندی، آینده‌نگری، پیش‌بینی و پیش‌گیری همراه باشد.

راهبرد امنیت نرم و مردم‌محور، وجه مهم مجموعه امنیتی خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی محمدحسین فروزان‌مهر در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی، معاونان و روسای پلیس تخصصی نیروی انتظامی خراسان‌رضوی اظهار داشت: ارائه خدمات انتظامی در تحکیم مبانی نظم و امنیت عمومی بسیار موثر است ؛به‌طوری که با افزایش ضریب امنیت و اتخاذ رویکردهای پیشگیرانه شاهد کاهش بروز ناهنجاری‌های اجتماعی خواهیم بود.

وی حفظ امنیت داخلی و استقرار نظم و آرامش در استان را مرهون همدلی تمام دستگاه‌های عضو شورای تامین دانست و گفت: از دستگاه‌های قضایی، امنیتی، نظامی و انتظامی انتظار می‌رود با استمرار تعامل خود در جهت توسعه نظم و امنیت عمومی، پیش‌گیری از وقوع جرم و مقابله با جرائم و مفاسد اجتماعی و امنیتی گام بردارند.

استاندار خراسان‌رضوی بیان کرد: مراقبت‌هایی که در ساماندهی امور مرزها و ارتقای شاخص‌های امنیتی صورت می‌گیرد، سبب‌ساز اعمال حاکمیت دولت در بهبود امنیت عمومی می‌شود.

وی با اشاره به نقش نیروی انتظامی در کنترل مرزها و جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق و مواد مخدر افزود: ایفای این نقش از سوی نیروی انتظامی در استان مرزی خراسان‌رضوی در کاهش چالش‌های امنیتی و وقوع جرائم تاثیرگذار است.

فروزان‌مهر در ادامه ضمن تاکید بر لزوم  کنترل مبادی  ورودی و خروجی کالاهای استان خاطرنشان کرد: با توجه به آثار سوء اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی قاچاق کالا برخورد با این پدیده را از اولویت‌های خود می‌دانیم.

وی در زمینه تبعات منفی استفاده از کالای قاچاق گفت: آسیب‌پذیری صنایع داخلی، اثرات نامطلوب بر تخصیص منابع، کاهش انگیزه کار و تلاش، بروز ناهنجاری‌های اجتماعی، بی‌اثر کردن سیاست‌های دولت در زمینه بازرگانی و تنظیم بازار و عدم تحقق‌ بخشی از درآمدهای پیش‌بینی شده از جمله آن‌ها است.

استاندار خراسان‌رضوی ادامه داد: قاچاق کالا نه فقط به‌خاطر تغییر الگوی مصرف، بلکه به‌خاطر ورود منابع حاصل از اقتصاد زیرزمینی به چرخه درآمدها، اقتصاد استان را با تهدید مواجهه می‌کند.

وی با تاکید بر نقش تعیین‌کننده امنیت در جذب سرمایه، افزود: بدیهی است سرمایه‌گذاران برای حضور در مناطقی با امنیت عمومی و اقتصادی پائین، رغبتی ندارند.

در ابتدای این دیدار، بهمن امیری مقدم؛ فرمانده نیروی انتظامی خراسان‌رضوی گزارشی از فعالیت‌های نیروی انتظامی و آخرین وضعیت امنیتی استان ارائه کرد.

انتهای پیام/صا/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول