اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ناجا:

امنیت مهم‌ترین مسئله جهان آینده است / ضرورت گسترش نظریه پلیس دینی و اسلامی

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی ضمن آنکه امنیت را مهم‌ترین مسئله جهان آینده و نیازمند نگاهی نو دانست، بر گسترش نظریه پلیس دینی و اسلامی با توجه به تفاوت مبانی فکری غربی و اسلامی تاکید کرد.

امنیت مهم‌ترین مسئله جهان آینده است / ضرورت گسترش نظریه پلیس دینی و اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سردار اسماعیل احمدی‌مقدم صبح امروز در بازدید از مؤسسه آینده روشن (پژوهشکده مهدویت) در قم و دیدار با مسئولان این مرکز با اشاره به وظیفه ذاتی نیروی انتظامی در تأمین امنیت جامعه اظهار کرد: در این خصوص تأمین امنیت قم در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

وی افزود: قم یک استان معمولی نبوده و هر چند هر شهر و دیاری دارای ویژگی‌های خاص خود است اما استان قم نقش برجسته‌ای داشته و یک موقعیت راهبردی در عرصه ملی و بین‌المللی دارد و شهری فراملی محسوب می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه بعد از تهران، قم شناخته‌شده‌ترین شهر ایران در سطح جهان است گفت: قم پایتخت معنوی ایران بوده و خاستگاه انقلاب است به همین دلیل موقعیت متفاوتی نسبت به سایر شهرها خواهد داشت.

وی ادامه داد: با تغییر جوامع مسئله امنیت نیز متفاوت با گذشته خواهد بود و اگر نهادهای تأمین‌‌کننده امنیت نتوانند متناسب با تغییرات به کار خود ادامه دهند، آشفتگی همه جا را در بر می‌گیرد.

احمدی‌مقدم با تاکید بر نگاه جدید همراه با ساختارهای نو برای تأمین امنیت جامعه خاطر نشان کرد: ساختار جدید تأمین امنیت در نظام اسلامی باید مسجد‌محور باشد هر چند مشاهده می‌شود که برخی محلات جدید در تهران دارای مساجد کمی هستند.

فرمانده نیروی انتظامی مساجد را مهم‌ترین نهاد برای سامان‌دهی امور محلات دانست و افزود: در این میان روحانیون نیز باید با مجهز شدن به سلاح روز، مدیریت مساجد و راهنمایی مردم را بر عهده بگیرند.

وی با بیان اینکه فقه پویای شیعه توان مدیریت جامعه را دارد گفت: کمال معنوی در اسلام تضمین شده است ضمن اینکه باید توجه کنیم بومی‌سازی آنچه غرب ارائه می‌کند ما را به جایی نمی‌رساند و مواجهه انفعالی با مسیر پیشرفت عرضه شده توسط دیگر جوامع امری شدنی نیست.

احمدی‌مقدم تصریح کرد: تشیع صلاحیت پیشرفت و تمدن‌سازی را دارد و قم مرکز این رشد خواهد بود ضمن اینکه دکترین مهدویت با ترسیم آینده‌ای روشن و مجموعه دستورالعمل‌ها، دارای الزاماتی است که هر فرد و نهاد باید به آن‌ها متعهد باشد.

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر گسترش نظریه پلیس دینی و اسلامی بیان داشت: مبانی فکری ما با غرب متفاوت است زیرا نگاه آن‌ها به سعادت معطوف به مسائل مادی است.

وی ادامه داد: امروز ثابت شده است که توسعه بیشتر در سطح بین‌المللی منجر به کاهش امنیت می‌شود و این نگاهی است که غرب به این موضوع دارد.

احمدی‌مقدم با اشاره به فداکاری‌های پرسنل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در نجات جان افراد گفت: این مسئله در خردگرایی غربی معنا ندارد و آن‌ها سعادت را در گروی مسائل دیگری همچون سودآوری بیشتر می‌دانند.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه ما مخالف اقتباس علوم انسانی از غرب هستیم افزود: در حوزه علوم تجربی و فنی می‌توان پیشرفت‌های غرب را مدنظر داشت اما در زمینه اندیشه و فکر باید مستقل بود و از آن‌ها تبعیت نکرد.

وی عنوان داشت: نیروی انتظامی تلاش می‌کند نظریه‌ای مبتنی بر دین را در حوزه امنیت عمومی ایجاد کند هر چند از دستاوردهای بشری در علوم و فنون مختلف نیز غافل نخواهد بود.

احمدی‌مقدم امنیت را مهم‌ترین مسئله جهان آینده دانست و ابراز کرد: در این خصوص نیازمند نگاهی جدید به این مقوله هستیم و امروز جمهوری اسلامی با همه مشکلات و کمبودها، در این حوزه رشد چشمگیری داشته و در سطح منطقه حرف نخست را می‌زند.

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر ایجاد پلیس شایسته نظام اسلامی و ملت ایران خاطر نشان کرد: باید در سطح بین‌المللی الگو باشیم و با پیشرفته‌ترین‌ها در سطح جهان به رقابت بپردازیم.

وی گفت: طی پنج سال گذشته بیش از 5 هزار نفر از مدیران رده‌های عالی تا پایین نیروی انتظامی در دوره‌های بصیرت در قم شرکت کرده و همه آن‌ها از محتوای دوره‌ها اعلام رضایت کرده‌اند ضمن اینکه این طرح به تدریج در شهرهای دیگر نیز توسعه خواهد یافت.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول