اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ستاد بحران استان اصفهان خبر داد

خسارت 750 میلیارد تومانی به بخش کشاورزی / 46 هزار چشمه و قنات خشک شد

خبرگزاری فارس: مدیر ستاد بحران استان اصفهان گفت: در اثر خشکسالی شش ساله اخیر 750 میلیارد تومان خسارت به استان اصفهان وارد شده که در سایه آن 46 هزار چشمه و قنات خشک شد.

خسارت 750 میلیارد تومانی به بخش کشاورزی / 46 هزار چشمه و قنات خشک شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، منصور شیشه‌فروش صبح امروز به مناسبت روز پدافند غیرعامل در جلسه پدافند سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور که با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی برگزار شده بود به ایراد سخن پرداخت و با بیان این مطلب که خشکسالی شش سال پی‌درپی را پشت سر می‌گذارد، اظهار کرد: هم‌اکنون شش سال از خشکسالی می‌گذرد و تهدیدی که در این سال‌ها استان را در برگرفته سبب ایجاد خسارت 750 میلیارد تومانی به مراتع و مزارع شده است.

* کشاورزی ریسک فراوانی دارد

وی ادامه داد: بر اثر این خشکسالی 25 هزار هکتار باغات، 150 هکتار اراضی کشاورزی و 46 هزار چشمه و قنات متاثر شد که به دفعات تبعات منفی به دنبال داشت.

مدیر ستاد بحران استان اصفهان با اذعان بر اینکه کشاورزی ریسک فراوانی به دنبال دارد، گفت: در بخش کشاورزی با توجه به وضعیت خشکسالی منطقه آفات نباتی از جمله شته گندم، کرم سیب، پروانه فری به محصولات حمله‌ور شده‌اند که با تدابیر اندیشیده شده توانستیم آنها را نابود کنیم.

وی تصریح کرد: مدیریت بحران برای مبارزه با آفات نباتی 200 میلیون تومان بودجه در نظرگرفته تا با آفات قرنطینه در وسعت 31 هزار هکتار مبارزه کنند.

* 60 درصد از باغات بیمه هستند

شیشه‌فروش در بخش دیگر صحبت‌های خود افزود: هم اکنون 60 درصد از باغات استان اصفهان بیمه هستند که باید این مقدار را به 100 درصد برسانیم.

وی به مانور پدافند سازمان نظام مهندسی کشاورزی اشاره کرد و افزود: امروز در سازمان نظام مهندسی مانوری برگزار می‌شود تا در این مانور آفت سیاهک گندم توسط سمپاشی برطرف شود.

به گزارش فارس، عملیات مانور پدافند سازمان نظام مهندسی کشاورزی با رمز لبیک یا رسول‌الله در استان اصفهان منطقه دو کشور صبح امروز کار خود را آغاز کرد.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول