اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین رئیس پلیس راه استان زنجان خبر داد

وقوع 827 فقره تصادف در جاده‌های زنجان/ واژگونی عامل 46 درصد تصادفات

خبرگزاری فارس: جانشین رئیس پلیس راه استان زنجان از وقوع 827 فقره تصادف در هفت ماهه گذشته در جاده‌های استان زنجان خبر داد.

وقوع 827 فقره تصادف در جاده‌های زنجان/ واژگونی عامل 46 درصد تصادفات

علی‌اصغر شیرمحمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: در هفت ماه گذشته هفت فقره تصادف منجر به واژگونی در زنجان به وقوع پیوسته است که 46 درصد تصادفات استان را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه علت 50 درصد تصادفات استان زنجان بر اثر خستگی و خواب‌آلودگی راننده گزارش شده است، افزود: خواب‌آلودگی و خستگی مفرط موجب واژگونی خودرو می‌شود.

*خودروهای سواری عامل 59 درصد تصادفات زنجان است

جانشین رئیس پلیس راه استان زنجان با اشاره به اینکه 59 درصد تصادفات جاده‌های استان زنجان از سوی خودروهای سواری‌ صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: این وسیله نقلیه عامل بیشترین تصادفات استان زنجان است.

وی با بیان اینکه علت 31 درصد تصادفات استان زنجان به دلیل عدم توجه به جلو و در اثر خواب‌آلودگی است، افزود: رانندگان به دلیل عدم توجه به جلو هواس‌پرتی تصادفات را رقم می‌زنند.

شیرمحمدی با اشاره به اینکه بیشترین تصادفات جاده‌های استان زنجان از ساعت 12 ظهر تا 18 عصر اتفاق می‌افتد، افزود: به دلیل استفاده از غذای نامناسب توسط رانندگان بیشترین تصادفات در این ساعات روی می‌دهد.

وی با بیان اینکه اکثر تصادفات استان زنجان در کیلومتر یک تا 20 آزادراه‌ها روی می‌دهد، افزود: 29 درصد تصادفات استان در این فاصله زمانی روی می‌دهد.

*سرعت بالا در ورودی شهرها موجب بروز تصادفات می‌شود

جانشین رئیس پلیس راه استان زنجان عدم رعایت قوانین و مقررات را از دلایل وقوع تصادفات در نزدیکی شهرها دانست و گفت: سرعت بالا در ورودی شهرها موجب بروز تصادفات می‌شود.

 

وی بر ضرورت مدیریت زمان از سوی رانندگان در هنگام حضور در جاده تاکید کرد و گفت: عجله و شتاب برای رسیدن به مقصد همواره موجب بروز خسارت‌های جبران‌ناپذیری می‌شود.

شیر محمدی با بیان اینکه سرعت بالا یکی از دلایل مهم تصادفات محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: رانندگان بدون توجه به نصب تابلوهای سرعت، برای رسیدن به مقصد عجله کرده و این امر موجب بروز تصادف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رانندگان در هنگام خواب‌آلودگی باید از رانندگی بپرهیزند، افزود: رعایت قوانین به نفع افراد جامعه است.

جانشین رئیس پلیس راه استان زنجان با بیان اینکه با آغاز بارش‌ها در کشور، در برخی مواقع جاده‌ها لغزنده است، افزود: به دلیل عدم اصطکاک در سطح زمین میزان واژگونی خودرو افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد با بروز مشکل فنی در خودروی خود به جای استفاده از حاشیه راه، جاده را برای توقف انتخاب می‌کنند، خاطرنشان کرد: توقف در جاده تهدیدی برای سرنشینان خودرو است.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول