اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار آمل:

طرح خروج اصناف از شهرها مورد بی‌توجهی است

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار آمل گفت: مسئولان استانی نسبت به طرح خروج اصناف از درون شهرها بی‌توجهی می‌کنند.

طرح خروج اصناف از شهرها مورد بی‌توجهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، سید جعفر رسولی صبح امروز در ستاد ساماندهی صنوف آلاینده آمل با تاکید بر اینکه وجود برخی صنوف در درون شهرها باعث آزار و اذیت شهروندان شده است، تصریح کرد: برخی اتحادیه‌ها مانند تراشکاری، جوشکاری و کمپرسی‌داران باید مقدمات خروج خود از شهرها را فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه اداره کل راه‌ برای اتحادیه برنج‌فروشان که در خروج از محدوده شهری پیشگام شده است مبالغ زیادی را مطالبه می‌کند، افزود: این رویه که مانع کار یک بخش شویم جز افزایش مشکلات بار دیگری نخواهد داشت.

رسولی با اشاره به اینکه پس از ابلاغ مصوبه هیئت وزیران آمل در ساماندهی صنوف آلاینده پیشگام شده است، تصریح کرد: دستورالعمل‌های استانی نتوانستند با ما همگام باشند و یا اینکه این دستورالعمل‌ها به روز نیستند.

وی با بیان اینکه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران باید در این زمینه بیشترین فعالیت را داشته باشد، افزود: ایجاد شهرک‌های صنفی از وظایف این اداره کل است و در این راه باید شرایط را برای واحدهای صنفی مهیا کند.

معاون فرماندار آمل با تاکید بر اینکه مهم‌ترین حمایت از صنوف پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت برای ساخت شهرک‌ها است، گفت: این شهرک‌ها اشتغال زیادی را به همراه خواهد داشت و اگر نتوانیم این تسهیلات را برایشان فراهم کنیم نتیجه‌ای نخواهد داشت.

وی با اعلام اینکه اداره کل راه برای ایجاد رمپ سفته و پیش پرداخت از اتحادیه‌ها طلب می‌کند، اذعان داشت: این نمی‌شود که ما در شهرستان شرایط را تسهیل کنیم بعد مدیران و کارشناسان استانی برخلاف آن نظر دهند و شرایط را سخت‌تر کنند.

رسولی با اشاره به اینکه اگر شهرک‌‌های صنفی مانند شهرک‌های صنعتی حمایت شوند می‌توان به ایجاد اشتغال پایدار و کاهش آلایندگی در شهرها امید زیادی داشت، بیان کرد: این امر نیازمند این است که تمامی مدیران استانی و شهرستانی در این زمینه باهم همسو باشند.

شهرداری برای خروج اصناف همکاری بیشتری داشته باشد

رئیس مجمع امور صنفی شهرستان آمل نیز خواستار همکاری بیشتر شهرداری آمل در زمینه خروج اصناف از درون‌ شهر شد.

غلامرضا حمیدی با اشاره به اینکه اصناف برای خروج از شهر آمادگی دارند، افزود: در کنار این آمادگی همواره بیان کردیم که مدیران باید زمینه‌های لازم را فراهم کنند.

حمیدی با تاکید بر اینکه دستورالعمل‌های خروج از شهرها به تمام اتحادیه‌ها ارسال شده است، اظهار داشت: در این ساماندهی بیشترین ضرورت با اصنافی است که زیبایی شهر را بر هم می‌زنند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری آمل در این زمینه باید همکاری بیشتری با صنوف داشته باشد، گفت: این شهر نیز مانند بسیاری از شهرها از وجود برخی اصناف اشباع شده است و مدیران شهری برای خروج آنها باید توجیه باشند.

حمیدی با اعلام اینکه خروج اصناف از درون شهرها، چهره زیباتری به شهر خواهند داد، افزود: خروج اصناف به نفع تمامی شهر خواهد بود.

وی با بیان اینکه برخی مدیران در زمینه زیباسازی شهر تلاشی نمی‌کنند، تصریح کرد: نمونه این عدم همکاری پل ورودی آمل است که در بدترین شرایط رها شده است و کسی به فکر زیباسازی آن نیست.

رئیس اتحادیه کمپرسی‌داران آمل نیز در این جلسه با بیان اینکه ضرورت خروج از شهر را درک می‌کنیم و برای آن تمایل داریم، گفت: ما نیز می‌دانیم که وجود خودروهای سنگین در درون‌ شهرها آسایش مردم را بر هم می‌زند اما مدت‌ها است که به دنبال یک زمین مناسب هستیم.

دلاور فلاح با تاکید بر اینکه کمپرسی‌داران برای خروج از شهر آمادگی دارند، تصریح کرد: زمین‌هایی که برای این امر نیاز است باید از سوی دستگاه‌هایی نظیر جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و یا شهرداری دارای مجوز واگذاری یا تغییر کاربری باشند.

انتهای ‌پیام/ع10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول