اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی دانشگاه باقرالعلوم(ع) صورت می‌گیرد

انتشار 30 عنوان طرح پژوهشی در سال 91

خبرگزاری فارس: مدیر پژوهش دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: سالانه در دانشگاه باقرالعلوم(ع) بیش از 30 عنوان طرح پژوهشی تدوین و منتشر می‌شود.

انتشار 30 عنوان طرح پژوهشی در سال 91

رضا خراسانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی این دانشگاه اظهار کرد: سالانه بیش از 30 عنوان پژوهشی در این دانشگاه تدوین شده و با همکاری نهادهای دیگر منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح‌ها توسط دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای این دانشگاه در رشته‌های مختلف علوم انسانی تألیف شده است و می‌تواند برای تألیف متون آموزشی علوم انسانی مفید باشد.

مدیر پژوهش دانشگاه باقرالعلوم(ع) با اشاره به فعالیت‌های حوزه دانشجویی معاونت پژوهش این دانشگاه ابراز کرد: در این عرصه تلاش می‌کنیم تا با فعالیت‌های مختلف، دانشجویان را به نوشتن و تولید آثار علمی و فرهنگی تشویق کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در این راستا به منظور تقویت بنیه علمی و پژوهشی دانشجویان کارگاه‌هایی برگزار می‌شود که کارگاه پایان‌نامه‌نویسی و مقاله‌نویسی برای مقاطع ارشد و دکترا از جمله آن است.

خراسانی گفت: در حال حاضر حدود 15 کارگاه برای ارتقای سطح علمی و مهارتی دانشجویان طراحی شده که در حال برگزاری است.

وی برگزاری نشست‌های علمی را از دیگر فعالیت‌های این مؤسسه برشمرد و ادامه داد: هر گروه در سال پنج تا 10 نشست علمی در مسائل روز و مباحث اساسی آن رشته برگزار می‌کند.

مدیر پژوهش دانشگاه باقرالعلوم(ع) اظهار کرد: برگزاری همایش‌های داخلی ملی و بین‌المللی از دیگر برنامه‌های این معاونت است که در این راستا همایش امام باقر(ع) سال آینده در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ساماندهی پایان‌نامه‌ها در مقطع ارشد و دکترا توسط معاونت پژوهش دانشگاه باقرالعلوم(ع) افزود: در بسیاری از مراکز علمی، دانشجویان موضوعات غیر کاربردی و یا تکراری را دنبال می‌کنند که این مسئله موجب هدر رفتن سرمایه‌ها می‌شود.

خراسانی ادامه داد: معاونت پژوهش دانشگاه باقرالعلوم(ع) تلاش کرده تا دانشجویان را به سمتی هدایت کند که موضوعات پایان‌نامه‌ها از مسائل مورد نیاز جامعه انتخاب شود.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول