اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گچساران خبر داد

راه‌اندازی 20 ایستگاه مطالعه کتاب در گچساران در هفته کتاب

خبرگزاری فارس: فرماندار گچساران از افتتاح و راه‌اندازی 20 ایستگاه مطالعه کتاب در نقاط مختلف گچساران در هفته کتاب خبر داد.

راه‌اندازی 20 ایستگاه مطالعه کتاب در گچساران در هفته کتاب

محمد شفیعی امروز در حاشیه برگزاری مراسم زنگ کتاب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: کتاب نقش بزرگ و تأثیرگذاری در رشد و توسعه یک جامعه دارد و بدون کتاب کسب اطلاعات و دانش امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی بیان کرد: هر فردی که با کتاب انس داشته باشد، به طور یقین اطلاعات و آگاهی‌های بیشتری نسبت به بقیه افراد دارد و از آن اطلاعات می‌تواند برای موفقیت در زندگی و کسب و کار خود استفاده کند.

فرماندار گچساران تصریح کرد: همچنان که میوه و غذا پروتئینی برای بدن محسوب می‌شود، کتاب بهترین وسیله برای روح آدمی است و می‌تواند آدمی را به کمال برساند.

شفیعی عنوان کرد: رشد یک جامعه در همه ابعاد نیازمند توجه ویژه به کتاب و کتابخوانی است که در این میان لازم است در ترویج فرهنگ مطالعه کتاب توجه بسیار ویژه‌ای شود.

وی فرهنگ‌سازی را امری مهم در ترویج فرهنگ مطالعه کتاب دانست و افزود: رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در ترغیب مطالعه کتاب از سوی مردم دارند و می‌توانند در افزایش سرانه مطالعه بسیار تأثیرگذار باشند.

فرماندار گچساران خانواده‌ها را عاملی دیگر در ترویج فرهنگ مطالعه عنوان و تأکید کرد: والدین وظیفه دارند که فرزندان را از همان دوران کودکی با کتاب آشنا و زمینه انس پیدا کردن آنان با کتاب را فراهم کنند.

شفیعی یادآور شد: دین مبین اسلام همه مردم را به مطالعه کتاب سفارش کرده و در این زمینه تأکیدات بسیاری داشته که می‌توان با پیروی از آن به ترویج و افزایش مطالعه کتاب در سطح جامعه کمک بسیاری کرد.

وی نقش دستگاه‌های متولی فرهنگ را در زمینه ترغیب مردم به مطالعه کتاب مهم دانست و ادامه داد: وجود برنامه‌های مناسب برای ترویج فرهنگ مطالعه در میان مردم از سوی دستگاه‌های متولی مسائل فرهنگی ضروری است و مسئولان این دستگاه‌ها وظیفه دارند که در راستای قرار گرفتن کتاب در سبد مصرفی خانوارها تلاش زیادی داشته باشند.

فرماندار گچساران از افتتاح و راه‌اندازی 20 ایستگاه مطالعه کتاب در نقاط مختلف این شهرستان در هفته کتاب خبر داد و افزود: این ایستگاه‌های مطالعه کتاب نقش مهمی در افزایش سرانه مطالعه کتاب در گچساران دارد و افراد می‌توانند با حضور در این ایستگاه‌ها از کتاب‌های متنوع آن استفاده کنند.

شفیعی خاطرنشان کرد: مقرر شده که در هفته کتاب و کتابخوانی تعداد 20 اداره از ادارات گچساران، کتابخانه‌های خود را گسترش و ساماندهی کنند.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول