اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پناهیان:

مسئولیت فرزندان شهید از سایر دانشجویان بالاتر است

خبرگزاری فارس: یک واعظ برجسته گفت: فرزندان شهید مسئولیت بسیار بزرگی در مقابل نعمتی دارند که خداوند در اختیار آنان قرار داده است و از دیگران دریغ شده است.

مسئولیت فرزندان شهید از سایر دانشجویان بالاتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان عصر امروز در مراسم تقدیر از دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در مؤسسه فرهنگی آیه‌ها برگزار شد، اظهار کرد: در واقع در جبهه جنگ برای انقلاب فرزندان شهید حکم تانک‌سواران را دارند.

وی با بیان اینکه امتیازات اهدا شده به فرزندان شاهد و ایثارگران در واقع برای اجرای مسئولیت آنها است تصریح کرد: در جامعه‌ای که این تعداد فرزند شهید و ایثارگر وجود دارد نباید مشکل فرهنگی وجود داشته باشد زیرا فرزندان شهید باید با این مشکلات مبارزه کنند.

این واعظ برجسته با اشاره به اینکه رسیدگی به فرزندان شهید در راستای تلاش و جهاد است ادامه داد: تمام فرزندان شهید در راستای ادامه راه پدران خود باید به جهاد بپردازند.

پناهیان افزود: انتظار می‌رود تمام فرزندان شهید و ایثارگر که در حال حاضر مشغول به تحصیل هستند در آینده کرسی هیئت‌های علمی دانشگاه‌ها را به خود اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه شهید شدن یک فرصت استثنایی الهی برای انسان‌های شایسته و لایق است خاطرنشان کرد: در روز قیامت که تمام صحرای قیامت حسرت می‌خورند فرزندان شهید می‌توانند بیشتر به پدران خود افتخار کنند.

این واعظ برجسته با بیان اینکه شهادت مرگ کسی را جلو و یا عقب نمی‌اندازد تأکید کرد: شهدا بسیار لایق هستند که توانسته‌اند پایان‌نامه زندگی خود را به نحوی شایسته ارائه بدهند.

پناهیان در ارتباط با عشق شهیدان به فرزندان خود اظهار کرد: رنجی که پدران فرزندان شهید کشیده‌اند به ویژه در هنگام شهادت برای مردم عادی قابل درک نیست و هیچکس نمی‌تواند به فرزندان آنها بگوید که پدرانشان تا چه حد به آنها عشق می‌ورزیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه شادی و نشاط فراوان یکی از خصوصیت بارز میدان‌های جنگ بوده است تصریح کرد: باید این نشاط و شادی در فرزندان شهیدان دیده شود و راه‌هایی اتخاذ شود تا بتوان عظمت روح رزمندگان را به ملت شریف ایران و نسل‌های آینده نشان داد.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول