اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هنرمند خطاط کشور:

جای هنر و هنرمند در تصمیم‌گیری‌های کشور خالی است

خبرگزاری فارس: استاد غلامحسین امیرخانی در آیین اختتامیه سومین دوسالانه تذهیب‌های قرآنی گفت: جای هنر و هنرمند در تصمیم‌گیری‌های کشور خالی است.

جای هنر و هنرمند در تصمیم‌گیری‌های کشور خالی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، غلامحسین امیرخانی هنرمند مطرح کشور در آیین اختتامیه سومین دوسالانه تذهیب‌های قرآنی در جمع مسئولان و هنرمندان کشور اظهار کرد: جای هنر و هنرمند در بخش‌های مختلف تصمیم‌گیری‌های کشور خالی بوده و این خلاء بسیار محسوس است.

این خطاط بزرگ کشور در بخشی از اختتامیه سومین دوسالانه تذهیب‌های قرآنی به ایراد سخن پرداخته و افزود: هنر از دیرباز با مردم ایران عجین بوده و باید از این به بعد هم حفظ شود.

وی با اشاره به حدیث معروف سلسلة الذهب در زمان ورود امام رضا (ع) به خراسان، وجود بیش از هزاران قلم به دست را در آن زمان سندی ناطق بر این گذشته هنری دانست.

وی ضمن ابراز خوشبینی به مشارکت 70 درصدی بانوان در این جشنواره افزود: زنان هنرمند ما باید هرچه بیشتر در این برنامه‌ها شرکت کنند و این حضور نمادی باشد از حضور زنان مسلمان در عرصه‌های مختلف زندگی آنها در کشور اسلامی ایران.

این هنرمند خاطرنشان کرد: اساتید، هنرمندان و مسئولان کشور باید از این پس به فکر برگزاری هرچه بیشتر این برنامه‌ها در سطح بین‌المللی بوده و این جشنواره‌ها راهی برای شناساندن تمدن هنری ایران به دنیا باشد.

امیرخانی افزود: کشور ایران باید در بین دیگر کشورهای اسلامی نقش محوری در این برنامه‌ها داشته باشد و با مدیریتی دقیق دید بسیاری از کشورها را به تمدن ایران عوض کند.

وی تصریح کرد: جای تاسف است که هر ساله دیگر کشورهای غیر اسلامی برای بزرگانی چون مولانا مراسم برگزار می‌کنند و ما همچنان نظاره گر این برنامه‌ها هستیم.

امیرخانی با بیان اینکه هنر و هنرمند با هر قلمی و هر روز تولد مجدد پیدا     می‌کند افزود: هنرمندان کشور نیز باید برای به کمال رسیدن همه هنرها هر روز در حال ترقی بوده و دربند پس کوچه‌های سنتی گذشته نباشند.

این هنرمند افزود: هنرمند واقعی کسی است که بتواند با تلاش هنرش را همیشه به روز و نو نگه دارد و این میسر نیست مگر اینکه هنر با روح و جان زندگی بشری همسو بوده و جاری باشد.

وی در خاتمه اضافه کرد: قدرت و مقام بدون هنر و این حس معنا ندارد، هنر باید چاشنی زندگی و عطر و طعم زندگی بشریت شود، معنایی که در کتابها مدفون شده و برای به معنا رسیدن آن باید دل‌ها هنری باشد.

در آیین اختتامیه سومین دوسالانه تذهیب‌های قرآنی از کتاب آثار هنری و نستعلیق موجود در موزه‌های آستان قدس رضوی توسط استاد امیرخانی رونمایی شد.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول