اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس:

جامعه جدید نسبت به هنر تذهیب غفلت کرده است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی معتقد است جامعه جدید نسبت به هنر تذهیب غفلت کرده است.

جامعه جدید نسبت به هنر تذهیب غفلت کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی ثابت‌نیا ظهر امروز در نشستی خبری در مورد فعالیت‌های سومین دوسالانه تذهیب‌های قرآنی در موسسه آفرینش‌های آستان قدس رضوی در مشهد، اظهار کرد: هنر تذهیب یکی از هنرهای باستانی کشور محسوب می‌شود اما این هنر امروزه در جامعه به ‌صورت جدی به آن توجه نمی‌شود.

وی افزود: تمام هنرها اجزایی برای انتقال یک مفهوم بزرگ در حال گسترش هستند؛ این در حالی‌ است که پس از پیروزی جمهوری اسلامی رویکرد به سوی هنر پررنگ‌تر شده است.

ثابت‌نیا ادامه داد: باید به این نکته توجه شود که خلاقیت هنرمندان معاصر و صنعتی شدن، ما را از اصالت‌ها دورکرده است.

دبیر سومین دوسالانه تذهیب‌های قرآنی تصریح کرد: در سال‌های اخیر جشنواره‌هایی به‌صورت پراکنده دراین ارتباط برگزار شده ‌است.

وی خاطرنشان کرد: سیاست برگزاری این دوسالانه بر اساس احیای مکاتب قدیم مانند مکتب هرات، شیراز و دیگر مکاتب رایج در هنر تذهیب بوده است.

ثابت‌نیا تصریح کرد: یکی از اهداف برگزاری این دوسالانه، استعدادیابی در این زمینه است و در مکتب هنر رضوان کارگاه‌هایی به تولید اثر و همچنین آموزش می‌پردازند.

مدیرعامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی یادآور شد: هنوز مردم به‌درستی با هنر تذهیب آشنا نیستند، به همین منظور بیشترین تلاش را برای آشنایی مردم با این هنر بکار می‌بریم.

وی اظهارکرد: در دوسالانه سوم شاهد یک رویداد جدید هستیم زیرا آثاری که در این نمایشگاه به نمایش درآمده است بسیار ارزشمندتر از دفعات گذشته است.

ثابت‌نیا تاکید کرد: با توانایی‌هایی که در مشهد وجود دارد این شهر به‌زودی به‌عنوان قطب تذهیب‌گری درکشور مطرح می‌شود.

مدیرعامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی افزود: یکی از اهداف دیگر برگزاری این دوسالانه تمرکززدایی هنرها از تهران به دیگر نقاط کشور است.

وی گفت: اگر در بعضی قسمت‌ها ضعیف عمل می‌شود به سبب وضع تحریم‌ها علیه کشور است.

ثابت‌نیا ادامه داد: امسال در17 ربیع دوسالانه‌ای برگزار می‌شود با عنوان جام جهان که مربوط به طراحی یک پوستر متعلق به پیامبراسلام است.

مدیرعامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی تصریح کرد: از مراکز توسعه و ترویج قرآنی در این زمینه بیشترین انتظار همکاری می‌رود اما تاکنون شاهد چنین رویکردی نبوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: تذهیب دارای ظرفیت‌های بسیاری است اما نیاز به یک گرافیست ماهر نیز حائزاهمیت بوده و این درحالی است که هنر تذهیب متعلق به این سرزمین است.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول