اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چناران:

وحدت حول محور ولایت تنها راه حل مشکلات است

خبرگزاری فارس: امام جمعه چناران گفت: وحدت حول محور ولایت را تنها راه حل مشکلات مردم در وضعیت کنونی است.

وحدت حول محور ولایت تنها راه حل مشکلات است

به گزارش خبرگزاری فارس از چناران، حجت‌الاسلام والمسلمین مظفر تاجی در خطبه‌های نمازجمعه چناران گفت: نهاد خانواده و نهادهای دیگر به گونه‌ای که هر یک متناسب با قدرت و ضعف می‌تواند ستون‌های این نهاد مقدس را مورد تهاجم قرار دهد و موجب بروز آشفتگی‌ها، ناسازگاری، عدم تربیت صحیح فرزندان، رهایی عاطفی و در نهایت به فروپاشی و طلاق منجر شود.

وی در ادامه افزود: قوام و دوام هر جامعه وابسته به استحکام خانواده است و آگاهی از دستورات تربیتی اسلام و پایبندی به اخلاق حسنه در محیط خانواده مهم ترین قدم درراه رسیدن به این اهداف مقدس است.

تاجی عدم شناخت و آگاهی به اصول زندگی مشترک، سست شدن باورهای مذهبی و اصول اخلاقی، فقدان معنویت، عدم صداقت در محیط خانواده، بی‌توجهی به نیازهای همسر و فرزندان، عدم اعتماد به یکدیگر وسوء ظن، عدم مدیریت و نبود روحیه تفاهم و همکاری و تعاون میان اعضاء خانواده را از مهم‌ترین عوامل آسیب‌رسان به خانواده عنوان کرد.

خطیب جمعه چناران با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی گفت: دانش اندوزی و کتابخوانی در اسلام از جایگاه عالی برخوردار است پیشوایان دینی ما نیز مسلمانان را به حفظ و نگهداری کتاب‌ها توصیه و سفارش کرده‌اند و از این رهگذر اهمیت فرهنگ کتابت و نوشتن را به مردم یادآور شده است.

تاجی افزود: کتاب معلمی ساده و صمیمی و همواره در اختیار است که بی‌ادعا و بی‌تکلف آنچه که دارد در اختیار می‌گذارد. کتاب در بردارنده اندیشه‌ها و تفکرات اندیشه‌وران و نخبگان ملتها و امانتدار عقلانیت و خردورزی است.

وی افزود: تجربه جهانی نشان داده است که رشد و توسعه تمدن‌ها، ریشه در رشد فکری و فرهنگی هر جامعه دارد و بدون رشد فرهنگ کتابخوانی در جوامع نمی توان به رشد هیچ تمدنی دلخوش بود. امام جمعه چناران بیان داشت: امروزه متاسفانه به جهت ماشینی شدن زندگی و رشد و گسترش رسانه های تصویری، وجود مشکلات اقتصادی و البته گران بودن کتاب، سرانه مطالعه در کشور بسیار پایین است.

امام جمعه چناران با اشاره به روز جهانی دیابت نیز گفت: آموزه‌های دینی نسبت به مسئله سلامت توجهی ویژه کرده و توجه به سلامت را یکی از برنامه‌های اساسی و مهم مکتب بر می‌شمارد توجه به تغذیه مناسب و ورزش بهترین راه به دست آوردن و حفظ سلامت است. توصیه جهت تست و آزمایش برای افراد بالای 40سال حداقل یک بار در سال می‌تواند کمک به جلوگیری از این بیماری نماید.

تاجی با اشاره به مسائل جهانی و منطقه‌ای به مسئله انتخابات آمریکا اشاره کرده و افزود: با توجه به بحران و مشکلات اقتصادی غرب و همچنین طوفان اخیر در آمریکا متاسفانه پرهزینه‌ترین بازی سیاسی تاریخ آمریکا یعنی انتخابات صورت گرفته و نزدیک به 7میلیارد دلار برای این انتخابات هزینه شد و این یکی از معیارهای نظام سرمایه‌داری است که سلطه سرمایه‌داری ولو به هر قیمتی، باید انجام گیرد.

وی به اتفاقات اخیر سوریه و نشست دوحه برای همفکری معارضان و مخالفان دولت سوریه به پیشنهاد آمریکا برای تشکیل دولت در تبعید برای سوریه اشاره و آنرا دخالت آشکار مدعیان دموکراسی و حقوق بشر در امور سایر کشورها دانشت.

امام جمعه چناران با اشاره به مسائل داخلی کشور، وحدت حول محور ولایت را تنها راه حل مشکلات مردم در وضعیت کنونی دانسته و اشاره کرد: دامن زدن به اختلاف‌ها و کشاندن آن بین مردم کمک به دشمنان و خیانت به ملت است.

انتهای پیام/ح10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول