اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت رشت:

برخورد ناشایست با نیروهای شرکتی گیلان بی‌انصافی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت رشت با انتقاد از تعدیل نیروهای شرکتی، برخورد ناشایست با آنها را بی‌انصافی خواند و گفت: حتی در زمان بردگی هم برخوردهای ناشایست با برده‌ها صورت نمی‌گرفت.

برخورد ناشایست با نیروهای شرکتی گیلان بی‌انصافی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام غلام‌رضا شفیعی‌زاده امروز در نماز جمعه این شهر در آستانه فرا رسیدن ماه محرم، هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر را همزمان با دهه نخست این ماه عنوان کرد.

*احیای امر به معروف و نهی از منکر از اهداف قیام امام حسین (ع) بود

وی یکی از اهداف قیام امام حسین (ع) را امر به معروف و نهی از منکر ذکر کرد و گفت: اگر در امر به معروف و نهی از منکر به تکلیف خود عمل نکنیم باید در روز قیامت پاسخگو باشیم.

خطیب موقت رشت جامعه دینی کنونی را مطلوب ندانست و تصریح کرد: این موضوع در سراسر استان‌ها به ویژه در سواحل، بازار و اداره‌های گیلان مشاهده می‌شود.

وی افزود: اگر مفسده‌ای در جامعه اسلامی ایجاد شود همه وظیفه دارند آن را از بین ببرند و فریضه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه شرعی تمام افراد جامعه است.

شفیعی‌زاده با بیان اینکه همه باید در انجام فرایض دینی مشارکت داشته باشند، خاطرنشان کرد: مدیران اداره‌ها باید امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهند و اگر اراده عمومی ایجاد شود تمام مسایل در جامعه قابل برطرف شدن است.

وی احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را موجب خنثی کردن جنگ نرم دشمنان دانست و ابراز کرد: اصل هشتم قانون اساسی وظیفه همگان را در مقابل امر به معروف و نهی از منکر مشخص کرده و اجرای آن از مطالبات مردم است و قوه مقننه و مجریه باید آن را عملیاتی کنند.

امام جمعه موقت رشت در ادامه به هفته کتاب اشاره کرد و سفارش اسلام در زمینه افزایش علم و آگاهی را بسیار زیاد خواند و افزود: میزان کتابخوانی و مطالعه در گیلان بهتر از دیگر نقاط کشور است اما مطلوب و ایده‌آل نیست.

 

*پرداختن سران قوه به مسایل حاشیه‌ای مشکل جامعه را برطرف نمی‌کند

وی 18 آبان را روز استاندارد نامید و خاطرنشان کرد: اگر هر کشور و ملتی بتواند استاندارد و کیفیت ملی را حفظ کند در عرصه پیروز است.

شفیعی‌زاده با تاکید بر اینکه باید به دنبال ارتقای کیفیت در خدمات و کالا باشیم، ابراز کرد: نظارت بر کیفیت کالا و خدمات وظیفه مسئولان ناظر است.

وی در ادامه پرداختن سران قوا به مسایل حاشیه‌ای را به صلاح کشور ندانست و اذعان کرد: سران قوا به جای پرداختن به مسایل اساسی کشور به دنبال مسایل حاشیه‌ای هستند.

خطیب موقت رشت متذکر شد: بازدید از زندان و دیدار از برخی زندانیان تاثیری در وضعیت جامعه ندارد.

وی به موضوع طرح سئوال از رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: پرسش‌گری حق نمایندگان است اما در شرایط فعلی بهتر است مشکلات مردم پیگیری شود.

 

*برخورد ناشایست با نیروهای شرکتی گیلان بی‌انصافی است

شفیعی‌زاده در ادامه با انتقاد از تعدیل نیروهای شرکتی در استان ابراز کرد: بیش از 10 هزار نفر در گیلان جذب شرکت‌های خصوصی شدند که نهایت بی‌انصافی را نسبت به آنها روا می‌دارند.

وی اضافه کرد: گرفتن اقرارنامه و تعهدات از نیروهای شرکتی حتی در زمان بردگی نیز انجام نمی‌شد و این برخورد ناشایست صورت نمی‌گرفت.

امام جمعه موقت رشت حق دریافتی نیروهای شرکتی را بین 300 تا 400 هزار تومان ذکر کرد و افزود: نیروهای استخدامی تا سقف یک میلیون تومان حقوق می‌گیرند اما بیشترین فشار کاری روی نیروهای شرکتی است.

وی از نمایندگان مجلس خواست به جای دنبال کردن کارهای بی‌نتیجه، پیگیر مشکلات جامعه به ویژه نیروهای شرکتی باشند.

شفیعی‌زاده خانواده را کانون اصلی تربیت فرزندان دانست و یادآور شد: کانون خانواده باید صمیمانه باشد.

 

*افراد بازنشسته امور مسئولیت را به جوانان واگذار کنند

وی همچنین از افراد بازنشسته خواست تا از امور مسئولیت‌ها کنار بروند و جوانان را وارد عرصه کنند و متذکر شد: بازنشستگان به صورت خودجوش برای ایجاد اشتغال جوانان مسئولیت‌ها را واگذار کنند.

خطیب موقت رشت وضعیت گرانی بازار را نتیجه بی‌تدبیری مسئولان و نیز کسبه و بازار نامید و بیان کرد: شرایط کشور اجازه احتکار را نمی‌دهد و پیامبر (ص) فرمود محتکر ملعون و در آتش است.

وی با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال ایجاد جنگ روانی است، خاطرنشان کرد: مردم باید به این مسئله توجه کنند و دولت و تعزیرات حکومتی نیز با دانه‌درشت‌ها که مایحتاج مردم را احتکار می‌کنند برخورد کنند.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول