اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گردهمایی بزرگ مبلغان ماه محرم-4

لاریجانی:پاسخ حمله اقتصادی پاتک اقتصادی است

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز مبارزه سیاسی و امنیتی با روکش اقتصادی در جریان است و در این شرایط باید پاتک ملت و مسئولان نیز جنس اقتصادی داشته باشد.

لاریجانی:پاسخ حمله اقتصادی پاتک اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در گردهمایی بزرگ مبلغان ویژه ماه محرم که در مدرسه فیضیه قم برگزار شد با اشاره به اینکه یکی از بارز‌ترین ویژگی‌های تفکر شیعه حفظ استقلال فکری بوده است، گفت: پس از انقلاب اسلامی رسانه‌ها و مراکز مختلف تلاش کرده‌اند که در زمینه ترویج تفکر دینی در جامعه تلاش کنند و البته به نتایجی هم دست پیدا کرده‌اند و هنوز هم بهترین روش برای تأثیرگذاری دینی بر مردم ارتباط با آنان در مساجد است.

وی با اشاره به اهمیت کار مبلغان و حفظ جایگاه منبر بیان کرد: منبر جایگاهی است که دین مردم را حفظ می‌کند و مردم نیز همواره ارتباط خود را با روحانیت حفظ می‌کنند چرا که روحانیت سخن مردم را شنیده و به نوعی صدای گویای مردم هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شهید مطهری یکی از امتیازات مهم را در استقلال فکری شیعه می‌دانستند، اضافه کرد: روحانیت در شادی‌ها و مشقات همواره کنار مردم بوده است و به همین دلیل هم محل رجوع مردم است.

وی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه نباید به هیچ وجه دولتی شوند، گفت: حفظ استقلال حوزه امر بسیار مهمی است و در دراز مدت آثار بسیار گرانبهایی به دنبال دارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط کنونی کشور اظهار کرد: وضعیت امروز کشور از نظر ظرفیت‌ها و تهدیدها با گذشته قابل مقایسه نیست.

وی افزود: ما در دوران دفاع مقدس توانستیم صاحب قدرت شویم و البته این دستاورد مهم هزینه‌های زیادی داشت ولی به هر حال دشمنان فهمیدند که از راه فشار نظامی نمی‌توانند با ملت ما مقابله کنند.

لاریجانی ادامه داد: بعد از فروپاشی شوروی آمریکایی‌ها که در صحنه بین‌المللی یکه‌تازی می‌کردند به افغانستان، عراق و لبنان حمله کردند ولی نتوانستند به ایران حمله کنند و در نهایت سناریوی خود را تغییر دادند.

وی با اشاره به اینکه مبارزه در عرصه بین‌المللی از 16 سال پیش آغاز شده است گفت: جدای از بازی‌هایی که در داخل کشور به راه می‌اندازند در مسئله هسته‌ای نیز بهانه‌جویی می‌کنند و هر زمان که تب و تاب مسئله دستیابی ایران به فناوری هسته‌ای در بعد بین‌المللی فروکش می‌کند، مسائل دیگری نظیر نقض حقوق بشر و... را مطرح می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به زد و بندهای جدید برای تشدید فشار بر ایران با محوریت مسائل اقتصادی تصریح کرد: امروز در صحنه بین‌الملل ماجراجویی آمریکا و غرب به بهانه پرونده هسته‌ای ایران روی مسائل اقتصادی متمرکز شده است.

وی با اشاره به اینکه خود غربی‌ها نسبت به بیداری ملت‌ها اذعان دارند بیان کرد: ایستادگی ایران در برابر استکبار موجب حرکت‌ دیگر ملت‌ها شده است و آنها تلاش دارند که در این روند انحراف ایجاد کرده و با سخت کردن شرایط اقتصادی معیشت مردم را با مشکل مواجه کنند.

لاریجانی با تاکید بر اینکه امروز در صحنه بین‌المللی با صف‌کشی بی‌سابقه‌ای روبه‌رو هستیم گفت: امروز مبارزه سیاسی و امنیتی با روکش اقتصادی در جریان است، در این شرایط باید پاتک ملت و مسئولان نیز جنس اقتصادی داشته باشد.

وی به بالا بودن نرخ تورم در کشور و وضعیت اشتغال اشاره کرد و افزود: باید ریشه‌ها را یافت، انکار کردن مشکلی را حل نمی‌کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بخشی از مشکلات اقتصادی ریشه در تحریم‌ها دارد ولی باید با برنامه‌ریزی درست مشکلات را برطرف کرد.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول