اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر بهداشت در خراسان‌رضوی خبر داد

تشکیل تیم مشارکتی از ارگان‌های مختلف برای ساماندهی به بی‌خانمان‌ها

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر بهداشت در خراسان‌رضوی گفت: برای ساماندهی به وضعیت بی‌خانمان‌ها که در برخی از موارد مسئله‌ساز می‌شوند تیم مشارکتی تشکیل شده است که در آن تیم بهداشت و درمان نیز وجود دارد.

تشکیل تیم مشارکتی از ارگان‌های مختلف برای ساماندهی به بی‌خانمان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود شبستری بعدازظهر امروز در حاشیه همایش یک روزه نارسایی قلب که در تالار هاشمی‌نژاد بیمارستان امام رضا برگزار شد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای ساماندهی به وضعیت بی‌خانمان‌ها که در برخی از موارد مسئله‌ساز می‌شوند تیم مشارکتی تشکیل شده است که در آن تیم بهداشت و درمان نیز وجود دارد، اظهار کرد: این طرح با مشارکت نیروی انتظامی و شهرداری مشهد در حال انجام است.

وی با اشاره به مشارکت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این طرح تصریح کرد: در این مسیر گام‌هایی برداشته شده است که می‌تواند در این زمینه کمک دهنده باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اظهار خرسندی از مشارکت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با شهرداری مشهد در زمینه ارتقای سلامت اجتماعی خاطرنشان کرد: اقدامات دانشگاه علوم پزشکی مشهد با مشارکت شهرداری می‌تواند هم‌افزایی زیادی در زمینه ارتقای سلامت اجتماعی داشته باشد.

شبستری، فرهنگ‌سازی در زمینه سلامت را امری ضروری دانست و بیان کرد: بخشی از این فرهنگ‌سازی بر عهده رسانه‌ها است و برخی دیگر بر عهده نهادهایی مانند شهرداری است.

وی در این راستا عنوان کرد: به‌ عنوان مثال، شهرداری می‌تواند با به وجود آوردن فضاهایی که برای ورزش همگانی مناسب باشد افراد را به تحرک بیشتر ترغیب کند و این مسئله خود‌به‌خود سبب فرهنگ‌سازی در راستای افزایش تحرک در افراد می‌شود.

قائم مقام وزیر بهداشت در خراسان‌رضوی با هشدار در مورد اینکه الگوی زندگی افراد برای رسیدن به سلامت باید تغییر کند تاکید کرد: عادات غذایی نامناسب به‌ عنوان مثال مصرف غذاهای چرب، اضطراب، کم تحرکی و مصرف سیگار از جمله عاداتی است که احتمال ابتلا به انواع بیماری‌های غیرواگیر به ویژه بیماری‌های قلبی و عروقی را در افراد افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول