اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز

پرونده دوازدهمین کنگره تغذیه در اصفهان بسته شد / تهران مقصد بعدی

خبرگزاری فارس: پرونده کنگره تغذیه ایران در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بسته شد و تهران میزبانی دوسالانه بعدی کنگره تغذیه را بر عهده گرفت.

پرونده دوازدهمین کنگره تغذیه در اصفهان بسته شد / تهران مقصد بعدی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، اختتامیه دوازدهمین کنگره تغذیه ایران با حضور جمع کثیری از اساتید و متخصصان تغذیه سراسر کشور در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، برگزار شد.

کنگره بین‌المللی تغذیه ایران که دوازدهمین کنگره دو سالانه تغذیه ایران که بزرگ‌ترین گردهمایی علمی دانش‌آموختگان تغذیه ایران به شمار می‌رود، 15 تا 18 آبان ماه در شهر اصفهان برگزار شد.

اصفهان در دوازدهمین دوره کنگره نوبت دوم خود را سپری کرد که این کنگره نخستین بار در سال 1373 در اصفهان برگزار شده است.

محورهای این کنگره تغذیه از سلول تا جامعه، امنیت غذایی، ایمنی غذا، تغذیه و بیماری‌ها، تغذیه سلولی مولکولی، نوتروژنومیکس و نوتروژنتیک، ارتقای سلامت تغذیه جامعه، بیماری‌های غیرواگیر و تغذیه ورزشکاران بود.

حدود 3 هزار نفر از سراسر کشور برای شرکت در این همایش استقبال کردند.

30 مهمان خارجی از دانشمندان تغذیه کشورهای استرالیا، هلند، انگلستان، کانادا، آمریکا و مالزی نیز در این کنگره حضور داشتند.

این کنگره با دعوت از شرکت‌هایی که محصول سالم تولید می‌‌کنند، محصولات آنها را به جامعه معرفی کرد و علاوه بر محصولات سالم که در سال‌های اخیر تولید شده و در این کنگره غرفه‌ داشتند، شرکت‌هایی نیز که محصولات رژیمی تولید می‌کنند در این کنگره حضور دارند.

حدود یک‌هزار و 356 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که 860 مقاله برای ارایه پوستر و 106 مقاله برای ارایه شفاهی پذیرفته شد.

860 پوستر و 106 سخنرانی علمی در سمپوزیوم‌های این کنگره اجرا شد که به تعداد استان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، کارشناس ارشد تغذیه در این کنگره حضور داشتند تا پیام کنگره را به همه جای کشور برسانند.

قریب به 30 سخنران خارجی بدون در نظر گرفتن هزینه سفر از سوی ایران به صورت اختیاری، آمادگی خود را برای سخنرانی در همایش تغذیه اعلام و شرکت کرده بودند.

در آیین اختتامیه کنگره تغذیه قطعنامه کنگره توسط دکتر ابوالقاسم جزایری استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران قرائت شد.

سیاست‌گذاری‌های کلان، آموزش و پژوهش، ظرفیت‌سازی و نیروی انسانی و ایمنی غذا از محورهای مطرح شده در این قطعنامه بود.

از جمله دستاوردهای همایش‎های پیشین تغذیه ایران اخذ مجوز رژیم درمانی از نظام پزشکی برای کارشناسان تغذیه، اجرای طرح‎های امنیت غذایی جامعه در کشور و کاهش آمار لاغری، کوتاه قدی و کم وزنی در تغذیه بود.

در مراسم اختتامیه این کنگره به رتبه‌های اول تا سوم در بخش مقاله و  پوستر لوح تقدیر و تندیس اهداء شد و از اساتید شرکت کننده در کنگره تجلیل به عمل آمد و شهر تهران به عنوان برگزارکننده دوسالانه سیزدهم انتخاب شد.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول