اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دماوند خبر داد

پرداخت 165 میلیارد ریال تسهیلات در طرح توسعه کشاورزی

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان دماوند گفت: تاکنون ار اعتبارات ویژه طرح توسعه کشاورزی در شهرستان دماوند، بالغ بر 165میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان پرداخت شده است.

پرداخت 165 میلیارد ریال تسهیلات در طرح توسعه کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، علی‏رضا قاسمی‌‏فرزاد ظهر امروز در جلسه طرح توسعه کشاورزی در شهرستان دماوند افزود: این مبلغ با همکاری بانک کشاورزی در دماوند، رودهن و جابان به 74 متقاضی در قالب طرح توسعه کشاورزی و به منظور توسعه یا ایجاد واحدهای کشاورزی پرداخت شده است.

وی با اشاره به اختصاص اعتبار 183 میلیارد ریالی طرح توسعه کشاورزی در شهرستان دماوند اظهار داشت: در شهرستان طرح‏هایی که شامل اختصاص تسهیلات توسعه کشاورزی می‏شوند، بسیار بیشتر از این مبلغ است و کارشناسان در حال بررسی و اعلام نظر هستند تا بتوانند از تسهیلات فوق استفاده کنند.

رئیس ستاد طرح توسعه کشاورزی شهرستان دماوند تصریح کرد: از مصوبات مهم جلسه امروز، تصویب نهایی 13 فقره پرونده ویژه طرح توسعه کشاورزی و ارجاع آنها به بانک‏ها به منظور دریافت تسهیلات است.

قاسمی‌‏فرزاد خاطرنشان کرد: بیشتر این طرح‏ها در زمینه خودکفایی تولید گوشت قرمز، زنبورداری، احداث گلخانه، صنایع بسته‏‌بندی و پرورش ماهی قزل‏آلا است که مورد بررسی و موافقت کارگروه قرار گرفت.

فرماندار شهرستان دماوند یکی از مشکلات بخش کشاورزی را تخصیص آب کشاورزی از طرف امور آب دانست و افزود: جهاد کشاورزی شهرستان دماوند، گزارشی را در جلسه مطرح ساخت که طبق آن صرفه‏‌جویی بهره‌‏برداران کشاورزی از طریق آبیاری تحت فشار و قطره‏ای ایجاد شده است.

قاسمی‌‏فرزاد ادامه داد: از این طریق، امور آب شهرستان دماوند می‏تواند از محل این میزان صرفه‏‌جویی آب مورد نیاز واحدهای کشاورزی موجود یا در حال احداث را تأمین کند.

نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند اعلام داشت: از مصوبات دیگر جلسه امروز پیش‌‏بینی و شناسایی اولیه 700 هکتار از اراضی منابع طبیعی شهرستان به منظور اختصاص به طرح توسعه کشاورزی بود.

قاسمی‌‏فرزاد بیان کرد: موافقت اولیه با این مسئله حاصل شد تا جهاد کشاورزی این میزان زمین را با اولویت کاربری به متقاضیان در قالب تعاونی کشاورزی طراحی و پیشنهادات را برای واگذاری در جلسه آینده ارائه کند.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول