اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل خبر داد

تصویب 198 طرح توسعه کشاورزی در اردبیل

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: در فاصله 15 روز گذشته 198 طرح توسعه بخش کشاورزی در قالب کار گروه‌های شهرستانی و استانی مصوب شده است.

تصویب 198 طرح توسعه کشاورزی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد در جلسه توسعه کار گروه کشاورزی اردبیل اظهار داشت: از این تعداد طرح 22 مورد مربوط به طرح‌های بالای 30 میلیون تومان است که با تصویب اعضای کار گروه توسعه کشاورزی استان اردبیل از هشت شهرستان مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.

وی با اشاره به طرح‌ها و پروژه‌های بالای 30 میلیون تومان گفت این طرح‌ها شامل سه پروژه احداثی در اردبیل شامل پرورش گاو شیری، درجه بندی و سورتینگ سیب زمینی و توسعه واحد آرتاجوجه سبلان است که در پرورش مرغ گوشتی فعالیت می‌کند.

استاندار اردبیل به هفت طرح ارائه شده از شهرستان مشگین شامل چهار طرح احداثی و سه طرح سرمایه در گردش اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها شامل پرواربندی بره، گوساله، پرورش شتر و مرغ گوشتی است.

وی بیان داشت: از شهرستان نمین یک طرح سرمایه در گردش و از کوثر نیز یک طرح سرمایه در گردش در قالب ایجاد و توسعه گاوداری شیری صنعتی مصوب شد و از شهرستان گرمی نیز شش طرح شامل سه مورد احداثی و سه مورد سرمایه در گردش اعم از پرورش مرغ گوشتی، پرواربندی گوساله، پرورش گاو اصیل شیری، ماهیان گرم‌آبی مصوب شد.

این مسئول به یک طرح ارائه شده از شهرستان پارس‌آباد در قالب سرمایه  ثابت و احداثی اشاره کرد و گفت: از شهرستان بیله‌سوار یک طرح سرمایه ثابت در خصوص کاشت گیاهان دارویی و از نیر دو طرح سرمایه در گردش و احداثی پرورش مرغ گوشتی و احداث گلخانه صیفی‌جات ارائه شده بود که به تصویب اعضای کار گروه توسعه بخش کشاورزی رسید.

نیکزاد در مورد پروژه‌های زیر 30 میلیون تومان نیز اظهار داشت: در این زمینه 176 طرح در دو هفته گذشته در جلسات کار‌گروه توسعه کشاورزی شهرستان مصوب شد و به بانک کشاورزی ارائه شده بود.

پرداختی‌ بانک کشاورزی به رقم 41 میلیارد تومان رسید

وی در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات به متقاضیان توسعه بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: رقم پرداختی ما در دو هفته گذشت 32 میلیارد تومان بود که این رقم با پرداختی 9 میلیارد تومان دو هفته اخیر به 41 میلیارد تومان رسیده است.

رئیس کار گروه توسعه بخش کشاورزی اردبیل بیان داشت: ما در دو محور در استان اردبیل از ظرفیت خوبی برخودار هستیم که شامل بخش کشاورزی و گردشگری است که بیشترین تمرکز ما نیز در توسعه جدی این دو بخش است.

این مسئول بیان کرد: اگر قرار است راهی توسعه پیدا کند و راه آهن و فرودگاه رونق بگیرد به دلیل تامین زیرساخت برای این دو بخش توسعه‌ای اساسی استان اردبیل است که این استان قابلیت تبدیل شدن به قطب تولید و گسترش صنایع وابسته کشاورزی و تبدیلی را نیز دارد.

نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از برخی مسئولان کشوری که استان اردبیل را با برخی استان‌های فاقد آب و زمین مناسب مقایسه می‌کنند، ابراز داشت: اینکه مسئولی بیاید و اعلام کند که رقم پرداختی تسهیلات این استان در بخش کشاورزی در مقایسه با استان‌هایی همچون سیستان، یزد و سایر مناطق فاقد آب و زمین مناسب بهبود یافته است درست نیست چرا که این استان ظرفیت تبدیل شدن به قطب درجه یک کشاورزی را دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل در پایان سقف تسهیلات پرداختی بخش کشاورزی را 132 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این رقم تاکنون 41 میلیارد تومان پرداخت شده و ما از جهاد و بانک کشاورزی انتظار داریم تا دو هفته آینده این پرداختی را به 55 میلیارد تومان برسانند.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول