اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد

کاهش زمان انتظار نوبت عمل جراحی قلب باز در مشهد به 24 ساعت

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: انتظار برای جراحی‌های عمل قلب باز در مشهد به 24 ساعت کاهش یافته است.

کاهش زمان انتظار نوبت عمل جراحی قلب باز در مشهد به 24 ساعت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود شبستری پیش از ظهر امروز در همایش یک روزه نارسایی‌های قلبی که در تالار هاشمی‌نژاد بیمارستان امام رضا(ع) مشهد برگزار شد اظهار کرد: قبلا افراد برای انجام عمل جراحی قلب باز در مشهد بیش از 12 ماه در انتظار نوبت بیمارستان‌ها باقی می‌ماندند.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته بیماران مشهدی در بیمارستان‌ها و در انتظار نوبت برای انجام عمل‌های جراحی سرگردان می‌شده‌اند تصریح کرد: این کار که در گذشته سبب سرگردانی بیماران می‌شد، در حال حاضر بهبود یافته است و بیماران به‌راحتی خدمات درمانی را دریافت می‌کنند.

قائم مقام وزیر بهداشت در خراسان‌رضوی با اشاره به اهمیت پرداختن به بیماری نارسایی قلبی تاکید کرد: اگر بیمارانی که نیاز به عمل جراحی برای قلب و یا دریافت درمان دارویی دارند به‌ سرعت در این زمینه وارد عمل نشوند بیماری قلبی آنها تبدیل به نارسایی خواهد شد و دیگر انجام عمل جراحی فایده‌ای ندارد.

شبستری، بیماری نارسایی قلبی را از سرطان وخیم‌تر عنوان کرد و ادامه داد: این بیماری یک بیماری خانمان‌برانداز است که بار سنگین مالی را به خانواده‌ها تحمیل می‌کند.

وی افزود: هنر متخصصان قلب در این است که اجازه ندهند که بیمار وارد فاز نارسایی قلبی شود و در ساعات اولیه که فرد دچار حمله قلبی شده است اعمال مربوط به ترمیم رگ را انجام دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به کیفیت ارائه خدمات به بیماران قلبی در شهر مشهد خاطرنشان کرد: 90 درصد بیمارانی که به حمله قلبی دچار شده‌اند در یک ساعت اول اعمال مربوط به ترمیم رگ برای جلوگیری از ابتلای بیمار به نارسایی قلبی انجام می‌شود.

شبستری با بیان اینکه 35 درصد از مرگ و میرها در کشور ما مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی است بیان کرد: امید می‌رود با مراقبت‌هایی که از بیماران قلبی و عروقی انجام می‌شود این درصد کاهش پیدا کند.

وی در ارتباط با روش‌هایی که در علم روز دنیا برای درمان بیماری‌های قلبی وجود دارد متذکر شد: پیوند قلب و ریه، روش‌های دارویی و روش سلول‌های بنیادی از جمله روش‌هایی است که برای درمان بیماری‌های قلبی به کار برده می‌شود.

قائم مقام وزیر بهداشت در خراسان‌رضوی با یادآوری قرار گرفتن دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رده یک درصد دانشگاه‌های برتر جهان اظهار کرد: این انتخاب سبب بیشتر شدن مسئولیت مدیران و اساتید در این دانشگاه می‌شود.

شبستری با تاکید بر لزوم بالاتر رفتن تولید علم در دانشگاه‌ها تصریح کرد: اگر بخواهیم در تولید علم سهم بالاتری داشته باشیم باید بیشتر به شرایط بومی و مردم توجه کنیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل را دارند برای جستجو سراغ لیست دانشگاه‌های 1 درصد برتر جهان می‌روند یادآور شد: باید سخنان و گفتار ما در دانشگاه بر پایه مستندات باشد و از صحبت‌های صوری و بی‌اساس پرهیز کنیم.

انتهای پیام/ح10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول