اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

80 درصد دانشجویان دانشگاه‌ها بومی استان‌های خود هستند

خبرگزاری فارس: معاون آموزش وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: حدود 80 درصد دانشجویان هر دانشگاه بومی همان استان هستند.

80 درصد دانشجویان دانشگاه‌ها بومی استان‌های خود هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، حسین نادری‌منش در چهل و چهارمین گردهمایی معاونان آموزشی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور در دهکده ساحلی این شهر تربیت در حکومت دینی را بر پایه میزان و معیار اسلام و دارای ماهیت فرهنگ دینی دانست.

وی تربیت نیروی انسانی را مهم‌ترین اهداف آموزش عالی نامید و ارتقای فرهنگی و تربیتی دانشجویان را از وظایف اصلی دانشگاه‌ها برشمرد.

معاون آموزش وزیر علوم فرهنگ‌سازی و ایجاد هویت در دانشگاه‌های را مورد تاکید قرار داد و افزود: دانشجوی یک دانشگاه باید به درجه‌ای از فهم بالاتر در مباحث معرفتی برسد.

وی درک معرفت دینی را تنها برای طلبه‌های حوزوی ندانست و تصریح کرد: تمام دانشجویان نیز باید به درک معرفت دینی برسند.

معاون وزیر علوم، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره دانشگاه‌ها اذعان کرد: ایشان فرمودند که دانشگاه‌ها باید پیش بروند و بقیه جامعه را با خود به پیش برانند، بنابراین دانشگاه‌ها موتور توسعه کشور هستند.

وی از تحصیل بیش از چهار میلیون و 400 هزار دانشجو در دانشگاه‌های مختلف کشور خبر داد و ابراز کرد: اگر نتوانیم این لشکر را به درستی تربیت کنیم کار خود را به درستی انجام نداده‌ایم.

نادری‌منش توان ایران در علم را بسیار بالا خواند و خاطرنشان کرد: بالقوه بودن توان علمی ایران یک فرصت و نیز تهدید است زیرا کشورهای استعمارگر نخبه‌های ما را می‌برند.

وی جذب نیروهای باهوش دیگر کشورها را از موارد مورد علاقه کشورهایی دانست که امروز قدرت نخست اقتصادی، نظامی و سیاسی هستند.

معاون وزیر علوم، بورسیه کردن دانشجویان مستعد دیگر کشورها را از اهداف کشورهای توسعه یافته نامید و یادآور شد: این کشورها با وجود مشکلات مالی مراکز آموزشی و پژوهشی خود در صدد جذب و بورسیه کردن دانشجویان با خلاقیت هستند.

وی تربیت یک دانشجوی نخبه را مستلزم چندین میلیون دلار هزینه برای یک کشور دانست و متذکر شد: دانشجویان ایران باید خود را مدیون کشور بدانند.

نادری‌منش به اهمیت نظارت و ارزیابی عملکرد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اشاره کرد و گفت: طبق افق سند چشم‌انداز، 60 تا 70 درصد فارغ‌التحصیلان آموزش و پرورش باید در آموزش‌های مهارتی و 30 تا 40 درصد به سیستم دانشگاهی نظری کاربردی وارد شوند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید هدایت تحصیلی درست داشته باشد، ابراز کرد: این هدایت باید به گونه‌ای باشد که هر کسی که دیپلم می‌گیرد فکر نکند حتما باید وارد دانشگاه شود.

معاون وزیر علوم، تشکیل آمایش آموزش عالی و شکل دادن به آمایش استانی و ملی را با هدف عملیاتی کردن نیازهای جدی هر استان ذکر کرد.

وی حدود 80 درصد دانشجویان هر دانشگاه را بومی همان استان خواند و تصریح کرد: در هر استان یک دانشگاه باید در تراز 40 دانشگاه برتر کشور داشته باشیم زیرا این امر موجب تربیت نیروهای نخبه در همان استان و جلوگیری از مهاجرت دانشجو از شهر خود به مرکز کشور و سپس به خارج از کشور می‌شود.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول