اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان البرز خبر داد

جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد از سال آینده

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان البرز از جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه از سال آینده خبر داد.

جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد از سال آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سیدمحمدباقر حسینی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توسعه علوم آموزشی و افزایش رشته‌ها و مقاطع مختلف دانشگاهی از مهم‌ترین اولویت‌های مسئولان علمی در استان است.

وی ادامه داد: با توجه به استان بودن البرز و همچنین وجود نسل جوان باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه‌های استان ایجاد شود.

این مسئول تأکید کرد: در این راستا با توجه به نیاز از سال تحصیلی آینده دانشگاه علمی کاربردی استان البرز در مقطع کارشناسی ارشد نیز دانشجو می‌پذیرد که این اقدام گامی اساسی در مسیر توسعه علم و دانش در استان است.

حسینی گفت: مسئولان و کارشناسان باید معایب موجود در دانشگاه‌ها را شناسایی کرده و با رفع موانع در مسیر بالندگی و رشد همه‌جانبه دانشگاه‌ها گام بردارند.

وی تأکید کرد: هر چند دانشگاه‌ها مکانی برای توسعه علم و دانش است اما برای پرورش و تربیت نیز باید برنامه‌ریزی شده و در این مسیر نیز طرح‌هایی اجرایی شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان البرز گفت: تعلیم و تربیت همواره در کنار یکدیگر تأثیرگذار است و باید برای این مقوله در دانشگاه‌ها نیز برنامه‌ریزی شود.

حسینی افزود: اساتید دانشگاه باید با بهره‌گیری از متون و ادبیات غنی فارسی و همچنین با به‌کارگیری روش‌های تربیتی درست در مسیر بالندگی بیشتر دانشجویان گام بردارند و علاوه بر رشد علمی دانشجویان به رشد تربیتی آنان نیز توجه ویژه داشته باشند.

وی تأکید کرد: نباید به هنگام ورود افراد به دانشگاه مسائل تربیتی فراموش شود و تنها به رشد علمی توجه کرد چرا که علم، دانش و تربیت همیشه در کنار یکدیگر بوده و بدون هم معنایی ندارد.

حسینی با اعلام این که رشد تربیتی دانشجویان می‌تواند آنان را برای ورود به محیط‌های بزرگتر آماده کند، خاطرنشان کرد: دانشگاه بستر مناسبی برای هم‌اندیشی و تربیت نیروهای خلاق، ماهر و دانشمند است لذا باید با به‌کارگیری روش‌های درست و کارشناسانه در این مسیر نیز بیش از گذشته گام برداریم.

حسینی اظهار امیدواری کرد؛ با تمهیدات اندیشیده شده بتوانیم در آینده‌ای نزدیک در مقطع دکترا نیز به جذب دانشجو در این دانشگاه بپردازیم و پله‌های ترق و پیشرفت را طی کنیم.

‌انتهای پیام/ز20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول