اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور کتابخانه‌های میناب:

سالانه 1800 مترمربع فضای مطالعاتی در میناب احداث شود

خبرگزاری فارس: مسئول امور کتابخانه‌های عمومی میناب با بیان اینکه بر‌اساس افق چشم‌انداز 1404 به ازای هر 100 نفر باید 8 مترمربع فضای مطالعاتی احداث شود، گفت: باید سالانه هزار و 800 مترمربع فضای مطالعاتی ساخته شود.

سالانه 1800 مترمربع فضای مطالعاتی در میناب احداث شود

علیرضا صبور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در میناب اظهار داشت: در این شهرستان چهار باب کتابخانه فعالیت می‌کند.

وی افزود: از این تعداد سه باب کتابخانه در سطح شهر میناب و یک باب در شهر سندرک قرار دارد که به علت بدهی آب و برق آنان قطع شده و برای پرداخت مهلت 15 روزه مقرر شده است.

مسئول امور کتابخانه‌های میناب ادامه داد: مجموع کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های میناب 52 هزار و 661 نسخه است.

صبور با تشریح سند چشم‌انداز 1404 اظهار داشت: طبق این سند باید 35 درصد مردم میناب عضو کتابخانه‌های عمومی شوند.

وی با بیان اینکه تا سند چشم‌انداز 13 سال زمان باقی مانده است، افزود: در این مدت باید 105 هزار نفر مردم عضو کتابخانه‌های عمومی شوند.

مسئول امور کتابخانه‌های عمومی میناب فضای مطالعاتی فعلی این شهرستان را دو هزار و 500 مترمربع عنوان کرد و افزود: هم‌اکنون دو هزار و 506 نفر عضو کتابخانه‌ها هستند که بیشترین آمار مربوط به کتابخانه‌های سطح شهر میناب است.

وی گفت: در میناب هشت باب کتابخانه وجود دارد که چهار باب آن نهادی، دو باب آن مشارکتی، یک باب واگذاری و یک باب دیگر نیز در شمال این شهر در حال احداث است.

این مسئول عدم اجرای قانون پرداخت نیم درصد از درآمدهای شهرداری به کتابخانه‌ها را از مهم‌ترین مشکلات این مجموعه عنوان کرد و با بیان اینکه تنها منبع تامین هزینه‌های جاری کتابخانه‌ها، نیم درصد شهرداری‌ها است، ادامه داد: کتابخانه‌های میناب هم‌اکنون هشت میلیون بدهی برق مصرفی دارند.

وی ادامه داد: شهرداری میناب از سال 83 تاکنون 33 میلیون تومان به کتابخانه‌ها پرداخت کرده است.

صبور تقدیر کتابداران و اعضای کتابخانه‌ها، دیدار با امام جمعه، نویسندگان، نخبگان و فعالان فرهنگی را به عنوان مهم‌ترین برنامه‌های بیستمین دوره هفته کتاب در میناب ذکر کرد و افزود: در طول هفته کتاب و کتابخوانی تلاش می‌شود تا زوایای ناشناخته کتابخانه‌ها و اهمیت آن برای مردم بازگو شود.

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول