اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم:

اندیشه و احساس باید در ترویج فرهنگ عاشورا تلفیق شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: با تلفیق احساس و اندیشه در ترویج فرهنگ عاشورا به موفقیت‌های قابل توجهی دست پیدا خواهیم کرد.

اندیشه و احساس باید در ترویج فرهنگ عاشورا تلفیق شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام عباس اسکندری سه‌شنبه شب در حاشیه مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های هیئت‌های مذهبی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه با فعالیت هیئت‌های مذهبی نام امام حسین(ع) و فرهنگ عاشورا زنده نگه داشته شده است تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی در زمینه تبیین فرهنگ عاشورا نقش مهمی را ایفا کرده‌اند.

وی افزود: حتی زمانی که علما می‌خواستند فرهنگ عاشورا را تبیین کنند نسبت به حضور در هیئت‌های مذهبی اقدام می‌کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم به برنامه‌های این اداره کل درباره ارتقای سطح فعالیت هیئت‌های مذهبی اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری دوره‌های آموزشی برای تبیین حقایق عاشورا و برگزاری همایش‌های توجیهی و اردوهای آموزشی و زیارتی از جمله این برنامه‌ها است و تلاش می‌کنیم در این قالب‌ها چالش‌های موجود را برای هیئت‌های مذهبی تبیین کنیم.

وی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های هیئت‌های مذهبی استان قم اشاره کرد و افزود: در نمایشگاه امسال تلاش بر این بوده است که رویکرد فرهنگی، آموزشی و پژوهشی مدنظر قرار گیرد و این مسئله موجب شده است که هیئت‌های مذهبی بتوانند توانمندی‌های فکری و اندیشه‌ای خود را در قالب‌های مختلف معرفی کنند.

اسکندری با اشاره به اینکه در سال گذشته به بعد عاطفی فرهنگ عاشورا در نمایشگاه توجه شده بود خاطر نشان کرد: امسال شاهد این هستیم که عاطفه با اندیشه گره خورده است و قطعا شاهد آثار مطلوب این مسئله روی نسل جوان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه از برپایی نمایشگاه معرفی توانمندی‌های هیئت‌های مذهبی نتایج خوبی به دست می‌آید گفت: باید در زمینه فعالیت هیئت‌های مذهبی اقدامات گسترده‌ای انجام گیرد که این نمایشگاه فرصت خوبی برای همفکری و هم‌اندیشی است.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول