اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش جیرفت تأکید کرد

نقش هدایت تحصیلی به رشته‌های فنی در تولید ملی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان جیرفت گفت: هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند در تولید ملی نقش اساسی داشته باشد.

نقش هدایت تحصیلی به رشته‌های فنی در تولید ملی

به گزاش خبرگزاری فارس از جیرفت، عبدالله عسکری عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان با بیان اینکه دفاع جزیی از هویت یک ملت است، اظهار داشت: دفاع به عنوان یک سنت الهی در مراتب گوناگون حیات انسان جاری است و به میزانی که یک موجود در مرحله وجود قرار می‌گیرد از این سنت الهی برخوردار می‌شود.

وی با بیان اینکه دفاع در موجودات متنوع است و دفاع انسان عالی‌ترین نوع آن است، افزود: خداوند متعال خود را به صفت دفاع منتسب کرده است و خود را در خط مقدم دفاع از ایمان مؤمنان بیان کرده است.

عسکری تصریح کرد: دوران دفاع مقدس تمام شد، اما دفاع از ارزش‌ها و اسلام هرگز به پایان نمی‌رسد و همیشه جاری است که ما باید همیشه در این راستا آماده باشیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط کمیته پدافند غیرعامل این شهرستان خاطرنشان کرد: اعضای کمیته ابلاغ را دریافت کردند و جزواتی نیز در این ارتباط در بین همکاران توزیع شده است و با دنبال این هستیم تا از افراد صاحب‌نظر که در این زمینه می‌توانند یاری رسان ما باشند کمک بگیریم.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان جیرفت گفت: زمانی دشمن تهاجم خود علیه ملت ما را در زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی داشت و امروز از طریق مسائل اقتصادی وارد عمل شده است بر همین اساس ما باید در همه زمینه‌ها آمادگی لازم را برای مواجه شدن با دشمن داشته باشیم.

عسکری اذعان داشت: در برخی موارد بازی‌های رایانه‌ای به یک معضل در بین دانش‌آموزان تبدیل شده است که این امر نیازمند توجه خاص والدین است.

وی افزود: در زمینه تحقق شعار سال جاری که توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، 31 مورد توسط آموزش و پرورش در شهرستان در حال پیگری است و کمیته  بررسی و تدوین تحقق شعار سال تشکیل شده و در این راستا نظارت بر علائم و نشانه‌های البسه و لوازم‌التحریر دانش‌آموزان انجام می‌شود.

عسکری اظهار داشت: در بحث پدافند غیرعامل آموزش‌های لازم را باید از مدارس آغاز کنیم تا بهترین نتیجه حاصل شود چون در این دوران نقش پذیری فرد بیشتر است و در این راستا آمادگی لازم برای دریافت کمک تمام نهادها را داریم تا در این زمینه کار شود.

وی با بیان اینکه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند در تولید ملی نقش اساسی داشته باشد، افزود: با توجه به اینکه سرمایه اصلی ما دانش‌آموزان هستند، می‌توان گفت مهم‌ترین کار پدافند غیرعامل است.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول