اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد همدان:

واحدهای صنعتی باید مدیر کنترل کیفیت داشته باشند

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد همدان گفت: اگر یک‌هزار و 574 واحد صنعتی فعال در استان دارای یک مدیر کنترل کیفیت باشد زمینه اشتغال پایدار برای یک‌هزار و 269 فارغ‌التحصیل دانشگاهی متناسب با رشته تحصیلی فراهم می‌شود.

واحدهای صنعتی باید مدیر کنترل کیفیت داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، فرهاد تیموری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سیاست کلی برنامه پنجم توسعه در امور اقتصادی در مرحله نخست به رشد مناسب اقتصادی با تأکید بر تحقق رشد مستمر و پرشتاب اقتصادی به میزان هشت درصد نرخ رشد سالانه، تولید ناخالص با ارتقای سهم بهره‌وری در رشد اقتصادی به یک سوم در پایان برنامه و تقویت و توسعه نظام استاندارد ملی پرداخته است.

وی افزود: توسعه نظام استاندارد ملی در راستای استانداردسازی در زمینه‌های مختلف انجام می‌شود و تنها رسیدگی به بخش صنعت ملاک توسعه استانداردسازی محسوب نیست و نقش استاندارد و ارتقای کیفیت در بهره‌وری از سرمایه‌گذاری‌های موجود در استان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان همدان خاطرنشان کرد: از مجموع یک‌هزار و 574 واحد صنعتی فعال در استان با سرمایه‌گذاری 16 هزار و 225 میلیارد ریال، 31 هزار و 264 نفر مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: با کاهش قیمت‌تمام شده از طریق کاهش مصرف مواد اولیه و انرژی، ظرفیت تولید و ارتقای کیفیت محصولات و افزایش رضایت مصرف‌کننده می‌توان افزایش اشتغال در واحدهای موجود را تا سقف 90 هزار نفر شاهد باشیم.

تیموری بیان کرد: با استفاده از دانش فنی روز، نیروهای متخصص و تغییرات اساسی در مدیریت، واحدهای صنعتی مشتری‌مداری را سرلوحه کارشان قرار دهند تا شاهد موفقیت‌های چشمگیری در این راستا باشیم.

وی تصریح کرد: اگر یک‌هزار و 574 واحد صنعتی فعال در استان دارای یک مدیر کنترل کیفیت باشد زمینه اشتغال پایدار برای یک‌هزار و 269 فارغ‌التحصیل دانشگاهی متناسب با رشته تحصیلی فراهم می‌شود و اگر به دنبال استانداردسازی هستیم باید کیفیت محصولات استان را افزایش دهیم.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان همدان با اشاره به استانداردسازی آرد گندم پس از هدفمندی یارانه‌ها در راستای افزایش کیفیت نان اظهار کرد: استاندارد جدیدی برای انواع آردهای مورد استفاده در پخت انواع نان تعیین شده که انتظار می‌رود نانوایی‌ها آرد متناسب با نوع پخت نان مورد نظر را تهیه کرده و کارخانه‌های آرد نیز آردها را به صورت تفکیک شده تولید کنند.

وی تأکید کرد: سفید بودن نان نشانه کیفیت نیست و آرد تیره و دارای سبوس ارزش بالایی دارد و تا زمانی که این امر جزو مطالبات مردم محسوب نشود نظارت و پیگیری در این امر اثرات چشمگیری را به دنبال ندارد.

تیموری در پایان گفت: امید است زمانی برسد که در در واحدهای تولیدی به جای آرد خمیر قوام آمده بهداشتی تهیه و به نانوایی‌ها ارسال شود تا نانی باکیفیت در اختیار مردم قرار گیرد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول