اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون عمران مجلس خبر داد

بررسی حادثه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان در کمیسیون عمران مجلس

خبرگزاری فارس: یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی علل وقوع حادثه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان بروجنی در محور دهدز ـ لردگان با حضور مسئولان ذی‌‎ربط در نشست فردای این کمیسیون خبر داد.

بررسی حادثه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان در کمیسیون عمران مجلس

مجید جلیل امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اعلام این خبر اظهار داشت: اردوهای راهیان نور یکی از اقدامات و برنامه‎های بسیار موثر و مثبتی است که در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور اجرا می‎شود.

وی با حمایت از تداوم برگزاری اردوهای راهیان نور، افزود: این اردوها تاکنون رسالت خود را در ترویج فرهنگ معنویت و انتقال ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس به نسل‌های جوان به خوبی ایفا کرده و تداوم این اردوها یک ضرورت است.

جلیل بر ضرورت تقویت زیرساخت‌های اعزام اردوهای راهیان نور در استان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد و گفت: در حالی که اعزام کاروان‌های راهیان نور از ضرورت و اهمیت بالایی برخوردار است، باید تلاش کرد تا با ایجاد زیرساخت‌های لازم و تقویت آن‌ها بستر لازم را برای اعزام هرچه بهتر این کاروان‌ها فراهم کرد.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با انتقاد از وزارت راه و شهرسازی، اظهار داشت: این وزارت در رابطه با رفع نقاط حادثه‌خیز در محور شهرکرد ـ بروجن ـ خوزستان تاکنون اقدامی نکرده این در حالی است که چندین بار تذکر شفاهی و کتبی به وزیر راه و معاونان او داده شده است.

جلیل افزود: این جاده ظرفیت و گنجایش ترافیک‌های سنگین را ندارد و متاسفانه همین مسئله تاکنون منجر به تلفات بسیار زیادی شده است.

وی همچنین از وزارت بهداشت و درمان مبنی بر عدم تجهیز بیمارستان‌های لردگان و ایذه انتقاد کرد و گفت: عدم وجود تجهیزات لازم در این بیمارستان‌ها و نبود متخصصان امر در این دو مرکز سبب شد تا به مجروحان حادثه دهدز ـ لردگان به خوبی رسیدگی نشود و این افراد به شهرهای مجاور منتقل شوند.

جلیل تصریح کرد: بر همین اساس فردا در کمیسیون عمران مجلس علل و عوامل موثر در وقوع این حادثه با حضور نمایندگانی از وزارت‌خانه‌های راه و شهرسازی، بهداشت و درمان، هلال احمر و آموزش و پرورش به طور کارشناسی مورد بررسی قرار می‎گیرد.

به گزارش فارس، تعدادی از دانش‌آموزان دختر مقطع دوم دبیرستان شهرستان بروجن بیست و هشتم مهرماه گذشته به منظور بازدید از مناطق جنگی عازم استان خوزستان شدند که متأسفانه در مسیر بازگشت از مناطق جنگی در مسیر دهدز ـ لردگان اتوبوس حامل این دانش‌آموزان به دلیل نقص فنی در سیستم ترمز دچار حادثه شد و 26 نفر از دانش‌آموزان در این حادثه جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول