اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده تیپ 37 حضرت عباس (ع) استان اردبیل:

خون شهیدان انقلاب را به درجه عظیم رویش رساند

خبرگزاری فارس: فرمانده تیپ 37 حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: برکت خون شهداست که انقلاب اسلامی ایران را به این درجه‌ای از رویش رسانده و ریشه‌های آن به تمام کشورها رسوخ کرده است.

خون شهیدان انقلاب را به درجه عظیم رویش رساند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، غلام‌عسگر کریمیان ظهر امروز در یادواره شهدای عملیات والفجر 4 در حسینیه ثار‌الله اردبیل اظهار داشت: 128 شهید از اردبیل در عملیات والفجر 4 تقدیم نظام مقدس جمهوری مقدس ایران شد و همین خون‌هاست که نهال انقلاب را به درجه عظیمی از رویش رسانده که امروز ریشه‌های آن را در تمام کشورها شاهدیم.

وی با بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان شاپور برزگر و غفور جدی اردبیلی خاطرنشان کرد: این دو شهید افتخار عظیمی برای کشور هستند چرا که با حرکت جهادی و استثنایی خود نام و یاد خویش را در پای درخت اسلام ماندگار و ابدی ساختند.

فرمانده تیپ 37 حضرت عباس (ع) استان اردبیل با اشاره به اینکه صدام با چراغ سبز امریکا در 31 شهریور 59 حمله و هجوم سراسری خود را نه به کشور ما که به انقلاب آغاز کرد، یادآور شد: در مقابل این هجوم ناجوانمردانه کشور ما نیز از پای ننشست و با دست خالی اما تکیه بر ایمانی قوی توانست مقاومت کرده و از مرزهای خود دفاع و حمایت کند.

کریمیان گفت:‌ تمام نیروهای ارتشی، جهادی و نیروی مردمی در قواره بسیج، مقاومتی را ایجاد کردند که در مخیله هیچ کس نمی‌گنجید و همین بسیج سبب زمین‌گیر شدن و شکست استکبار جهانی شد چرا که استکبار خود عامل حمله صدام به ایران بود.

این مسئول تاکید کرد: روحیه ایثار و جوانمردی دلاور‌ مردان ما اجازه نداد آنها که به 15 هزار کیلومتر از خاک ایران تجاوز کرده بودند حتی یک وجب از خاک ایران را تصاحب کنند و همین امر امروز هم کابوسی بزرگ برای آمریکای جنایتکار است.

فرمانده تیپ 37 حضرت عباس (ع) استان اردبیل بیان داشت: کشور ما دلیر ‌مردان فراوانی همچون غفور جدی اردبیلی و شاپور برزگر دارد که جوانمردی‌های هیچ یک از این رشید مردان از حافظه تاریخی ملت ما پاک نخواهد شد.

کریمیان افزود: مقاومت جوانان ما در مرزها و به ویژه در خرمشهر به حدی بود که یکی از فرماندهان لشکر عمل کننده خرمشهر خطاب به ماهر عبدالرشید گفت «شما که گفته بودید خرمشهر مدافع ندارد ما با چنان مقاومتی در این شهر مواجه‌ایم که گویی یکی از ارتش مقاوم جهان در مقابل ما ایستاده است».

وی یاد و خاطره شهید محمد جهان‌آرا را گرامیداشت و تصریح کرد: در فتح خرمشهر این شهید بزرگوار بیشترین تاثیر‌گذاری را از خود نشان داد و دشمن را وادار به انزوا و سکوتی عمیق کرد به طوری که درسی که استکبار در خرمشهر از رزمندگان ما گرفت هیچگاه فراموش نخواهد کرد.

فرمانده تیپ 37 حضرت عباس (ع) استان اردبیل ادامه داد: بعد از این شکست در خرمشهر بود که دشمن به التماس از سازمان ملل خواستار صلح با ایران شد و حتی حاضر بود با ایران پای میز مذاکره بنشیند، اما ایران هیچگاه آن را نپذیرفت و تا بیرون راندن تمام خصم از کشور از پای ننشست.

کریمیان ابراز داشت: آنهایی که برای ماندگاری و فتحی بزرگ وارد این جنگ شدند به تعبیر امام فتح‌الفتوحی بزرگ انجام دادند و توانستند یاد و نام خود را بر جریده عالم ثبت کنند.

این مسئول‌ گفت: امام نمونه بارز و الگوی عملی برای همه ما بود و رزمندگان ما نیز در هشت سال دفاع مقدس با الگو‌گیری از این اسوه بزرگ الهی توانستند وفاداری خود را ثابت کنند و نشان دادند که آنان اهل کوفه نیستند که امام خود را تنها بگذارند.

فرمانده تیپ 37 حضرت عباس (ع) استان اردبیل به وصیت‌نامه شهدا اشاره کرد و اذعان داشت: ‌در تمام این وصیتنامه‌ها شاهدیم که شهدا حمایت از امام و ولایت فقیه را مورد تاکید قرار داده‌اند و ما نیز باید پیرو این وصایا باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یادواره شهدای عملیات والفجر 4 با محوریت شهید شاپور برزگر گل‌مغانی فرمانده لشکر 31 عاشورا و خلبان شهید غفور جدی اردبیلی با حضور خیل کثیری از مردم شهید‌پرور استان اردبیل در حسینیه ثار‌الله برگزار شد و حاضران در آستانه ماه محرم در سوگ اباعبدالله‌الحسین (ع) اشک ماتم ریختند.

مداحی و قرائت شعر از دیگر برنامه‌های این یادواره بود.

انتهای پیام/ن10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول