اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر:

بیش از 150 مشاور دینی به مناطق مختلف استان بوشهر اعزام شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 150 مشاور دینی و مذهبی به مناطق و مدارس استان بوشهر اعزام شدند.

بیش از 150 مشاور دینی به مناطق مختلف استان بوشهر اعزام شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حجت‌الاسلام سیدنورالله موسوی‌نیا صبح امروز در نشست تخصصی کارگروه اجتماعی استان بوشهر با اشاره به اینکه راه‌اندازی مرکز مشاوره دینی با محوریت اخلاق اسلامی نقش مهمی در کاهش ناهنجاری‌ها داشته گفت: این مرکز که مخاطب آن بیشتر جوانان و نوجوانان است از فارغ‌التحصیلان علوم حوزه تشکیل شده است.

وی ایجاد کتابخانه در روستاها و استقرار 80 روحانی در روستاهای پر آسیب را از دیگر برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی دانست و افزود: حضور روحانیون در این روستاها نقش مؤثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته که در صورت حمایت تا 120 روحانی در روستاها استقرا می‌یابد.

وی تبلیغات دین را وظیفه بسیار خطیری دانست و گفت: موانع و چالش‌های موجود در تبلیغات دینی بسیار است و شاید به خاطر همین مورد است که فعالیت در امور دینی کند گردیده و اثر لازم و مورد انتظار محقق نمی‌‌شود.

این مسئول بیان کرد: همچنین در 80 روستای استان بوشهر مبلغان دینی استقرار دارند و به صورت دائمی در زمینه اقامه نماز جماعت به صورت منظم در مساجد محل استقرار، تعظیم شعائر دینی و الهی، سخنرانی در اماکن عمومی با موضوعات مختلف، آموزش‌های قرآنی، اجرای گفتمان‌های دینی و سایر فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در خدمت اهالی روستاها هستند.

موسوی‌نیا عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از 150 مشاور دینی و مذهبی به مناطق و مدارس استان بوشهر اعزام شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر متذکر شد: آنچه که کمتر به آن توجه شده بحث تبلیغات دین و آسیب‌های دینی است.

وی به تشریح نقش روحانیون در ارتقای بصیرت دینی و فرهنگی جامعه به ویژه جوانان پرداخت و عنوان کرد: روحانیت به عنوان قشری که بیش از سایر اقشار دیگر در کانون توجه دشمن قرار دارند، نقشی تعیین‌کننده و حساس دارد و بی‌شک روحانیون فرماندهان جبهه خودی بوده و همکاری با آنان ضروری است.

این مسئول ادامه داد: روحانیت الگوی همگان در انقلاب اسلامی هستند و جایگاه ویژه‌ای در انقلاب و نظام دارند و انوار انقلاب اسلامی را به خارج از مرزهای کشور منتشر می‌کنند.

موسوی‌نیا اذعان داشت: مردم با حضور روحانیون در مساجد و مراکز فرهنگی حضور پررنگ‌تری می‌یابند و در نتیجه ناهنجاری‌ها در جامعه کمتر می‌شود، لذا می‌طلبد مسئولان اجرایی و فرهنگی استان در کمیته بودجه و برنامه‌ریزی برای ساخت خانه‌های عالم توجه بیشتری را مبذول کرده و نهادهای مسئول جهت اعزام مبلغ و روحانی اقدام لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول