اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح:

فرماندهان نظامی باید به مسائل مالی اشراف داشته باشند / پورسانت گرفتن جرم است

خبرگزاری فارس: معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: فرماندهان نظامی باید به مسائل مالی اشراف داشته باشند و جلوی هرگونه زمینه جرم حتی گرفتن پورسانت را بگیرند چراکه پورسانت‌گرفتن جرم است.

فرماندهان نظامی باید به مسائل مالی اشراف داشته باشند / پورسانت گرفتن جرم است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد مصدق ظهر امروز در نوزدهمین مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح استان اصفهان با اشاره به اینکه 15 سال است که در سازمان قضایی نیروهای مسلح نشست علمی و تخصصی پیشگیری از وقوع جرم برگزار می‌شود، اظهار کرد: امسال برای پانزدهمین سال نوزدهمین مجمع در استان اصفهان برگزار می‌شود که به طور حتم یکی از مهم‌ترین جلسات در راستای اقتدار و توانمندی نیروهای مسلح است.

وی افزود: برگزاری این نشست‌های علمی و مجامع استانی به معنای وقوع جرم در نیروهای مسلح نیست چراکه سالم‌ترین افراد در نیروهای مسلح مشغول به کار و مواضع آنها همچنان قابل احترام است.

معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به عهدنامه مالک اشتر تصریح کرد: هیچ قانون و کنوانسیونی مسلح و غیر مسلح یافت نمی‌شود که چنین به مسائل نظامی بپردازد و این در حالی است که از سوی حضرت علی(ع) توجه ویژه‌ای به این موضوع شده است.

وی گفت: امروزه جای دیدگاه نیروهای مسلح از دیدگاه حضرت علی‌(ع) خالی است و کمتر به اهمیت نیروهای مسلح از این دیدگاه توجه شده است.

مصدق اضافه کرد: 15 سال است که این مجمع برگزار می‌شود که پنج سال نخست به آسیب‌شناسی، پنج سال بعد به آسیب‌زدایی و پنج سال سوم به عملیاتی‌کردن و خروجی آنها پرداخته شد.

وی با تاکید کرد: هر سال نسبت به سال گذشته در همه جرائم شاهد کاهش 10 تا 12 درصدی جرائم در نیروهای مسلح هستیم و جرائم نیروهای مسلح نسبت به جامعه عمومی کمتر است.

معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح تصریح کرد: سازمان قضایی ضمن رسیدگی به جرائم نیروهای مسلح وظایف پیشگیری از جرائم مالی را دارند.

وی به حساسیت مالی، رشوه و اختلاس اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعات مهم امروز بحث پورسانت است که قانون گذار آن را جرم شناخته است.

مصدق به فرموده رهبر معظم انقلاب در مورد پورسانت و اینکه باید آن را کمی حساس‌تر نگاه کرد، اشاره کرد و افزود: فرماندهان باید نسبت به مسائل مالی اشراف داشته باشند.

وی به ارتکاب جرم به دلیل عدم اشراف فرماندهان اشاره کرد و چند مورد را متذکر شد و گفت: فرماندهان بیش از حد به مسئولان تفویض اختیار نکنند و نیز اعتماد بیش از حد به مسئولان مالی خود نداشته باشد.

معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح اضافه کرد: فرماندهان باید به صورت غیر مترقبه یک کارشناس مالی خارج از حوزه کاری برای رسیدگی به امور مالی به کارگرفته و همچنین اجازه ندهند مسئولان مالی به مدت طولانی سر یک سمت باقی بمانند.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول