اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله سیدان:

بزرگترین افتخار ایرانیان محبت اهل بیت است

خبرگزاری فارس: آیت‌الله سیدان گفت: بهترین نعمتی که خداوند عزوجل به ما ایرانی‌ها عطا فرموده ولایت امیرالمومنین (ع) است و افتخار تمام ایرانی‌ها این است که محبت اهل بیت را در دل داریم.

بزرگترین افتخار ایرانیان محبت اهل بیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد آیت‌الله سید جعفر سیدان ظهر امروز در چهارمین روز از پنجمین اجلاس سالانه بزرگداشت غدیر در هتل الغدیر مشهد اظهار کرد: هیچ عزتی بالاتر از این نیست که فردی اسیر هیچ‌کس و هیچ‌چیز نباشد و از هواهای نفسانی این عالم و دلبستگی‌ها رها شده باشد و فقط بنده خدا باشد.

وی افزود: بالاترین درجه عزت و سربلندی دنیا و آخرت بندگی خداست و مهم‌ترین عاملی که سبب نزدیکی به بندگی ذات اقدس الهی می‌شود، عشق به ولایت امیرالمومنین علی علیه‌السلام است.

سیدان تصریح کرد: هر کس به بهترین شکل خداوند را عبادت کند اگر محبت اهل بیت را در دل نداشته باشد عبادتش بیهوده و عبث است.

وی با اشاره به اینکه ولایت کامل کننده توحید است اظهار کرد: خدا را شاکریم که کشورمان علوی، فاطمی و حسینی است و این بالاترین نعمت است که محبت پروردگار و ولای علی بر ایمان ما مسجل شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: در تمامی حقایق وحیانی بیانات حضرت علی معیار است و در تمام مسائل اخلاقی، اجتماعی، اعتقادی و تربیتی هر چه فرموده است شگفت‌انگیز و جامع و مانع است.

سیدان خاطرنشان کرد: بیانات امیرالمومنین و سیره زندگانی او گوهر ناب است؛ آنچه در ارتباط علم علی (ع) مورد بحث است این است که علم او چیزی ورای علم انسان‌هاست.

وی تصریح کرد: علی(ع) تمام حقایق کتاب خدا را بیان می‌کند؛ چرا که او تنها کسی است که علمش متصل به کتاب خداست و او از نظر علمی و آگاهی به گونه‌ای است که برای ما قابل درک نیست.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به داستان حضرت سلیمان در قرآن کریم تصریح کرد: فردی که توانست در کمتر از چشم برهم‌زدنی تخت بلقیس را نزد سلیمان نبی بیاورد تنها علم چند کلمه از کتاب خدا را داشت ولی مولای متقیان علی(ع) علم تمام کتاب خدا را مطابق تفسیر آیات قرآن داراست.

وی در پایان عنوان کرد: امروز بر ماست که پاسدار و شاکر نعمت غدیر و محبت اهل بیت علیهم السلام باشیم چرا که سربلندی و عزت دنیا و آخرتمان بندگی حضرت حق و ولایت امیرالمومنین است.

انتهای پیام/ل20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول