اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام فرحزاد:

ولایت اهل بیت (ع) تنها راه سعادت است

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه و دانشگاه گفت: ولایت اهل بیت(ع) تنها راه دستیابی به تعالیم الهی و حرکت در مسیر سعادت است.

ولایت اهل بیت (ع) تنها راه سعادت است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد عصر امروز در همایش تجلیل از دانشجویان سید دانشگاه‌های قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به جایگاه ولایت حضرت علی(ع) اظهار کرد: در روایات، علی(ع) میزان و معیار حق خوانده شده است.

وی با اشاره به ارزش ماه ذی‌الحجة ادامه داد: مهم‌ترین مناسبت‌ها در ارتباط با اهل بیت(ع) در این ماه وجود دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اعطای فدک در این ماه به حضرت زهرا(ع) خاطر نشان کرد: فدک منطقه حاصل‌خیزی متعلق به یهودی‌ها بود که بدون خون‌ریزی به دست مسلمانان افتاد و از این رو خداوند در قرآن این منطقه را حق اهل بیت پیامبر(ص) خوانده است.

وی با اشاره به غصب فدک توسط عده‌ای در صدر اسلام بیان داشت: حضرت زهرا(س) در خطبه مفصلی که به خطبه فدکیه معروف است، این افراد را رسوا ساخته است.

فرحزاد ادامه داد: یکی از دلایل بطلان خلافت این افراد، همین غصب فدک به عنوان مالی که خداوند آن را به حضرت زهرا(س) بخشیده بود، است.

وی با اشاره به فرا رسیدن عید غدیر خاطر نشان کرد: این عید در روایات با تعابیر بزرگ و عجیبی نام برده شده و بزرگ‌ترین عید اسلام شمرده شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: طبق آیات قرآن، تمام زحمات پیامبر(ص) در این روز به نتیجه رسیده و این روز بهترین خلق خدا به خلافت او برگزیده شد.

وی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) حضرت علی(ع) را بهترین بشر روی زمین دانسته است،‌ عنوان کرد: در ادامه این روایت تاکید شده که اگر کسی این موضوع را انکار کند کافر شده است.

فرحزاد با اشاره به اینکه غدیر عید ولایت است افزود: ولایت اهل بیت(ع) موجب آموختن تعالیم الهی و حرکت در مسیر سعادت می‌شود.

وی با بیان دلایل حقانیت ولایت حضرت علی(ع) بیان داشت: تمام پیامبران برای خود جانشینی تعیین کردند تا امت پس از آنان دچار سرگردانی و گمراهی نشود از این رو غیر ممکن به نظر می‌رسد که پیامبر اسلام به عنوان خاتم پیامبران، فکری برای سرگردانی امت اسلامی با رحلت خود نکرده باشد.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول