اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

ساری یاور می‌خواهد/ شهرداری دست به کار شد

خبرگزاری فارس: اگر دولت حامی پروژه‌های کلان مراکز استان‌ها به ویژه مرکز مازندران در بخش راه‌ها باشد دیگر هزینه‌های شهرداری در ایجاد کمربندی‌ها صرف نمی‌شود و این اعتبارات می‌تواند زخم‌های کهنه داخل شهری را التیام بخشد.

ساری یاور می‌خواهد/ شهرداری دست به کار شد

به گزارش خبرنگار حوزه شهری خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سال‌ها مردم ساری در مراسم‌های مختلف به ویژه جشن اعیاد معنوی و نیز ولادت‌ها از محدودیت‌های ویژه‌ای برخوردار بودند ولی مدیریت جدید شهرداری به دلیل جوان بودن به برنامه‌های فرهنگی اهمیت داده و بر اساس ذائقه مردم ساری فعالیت می‌کند.

آذین‌بندی میادین شهر، معابر و خیابان‌ها و نیز طاق‌نصرت بستن‌ها در دهه امامت و ولایت بخش مهمی از زیباسازی شهر ساری بود که چهره شهر را به لحاظ فضای جشن و سرور، دگرگون کرد.

شهرداری ساری با برپایی جشن ولایت و خطبه‌خوانی غدیر و نیز اجرای موسیقی از سوی خواننده محبوب ساروی‌ها "مختاباد" فضای عید را به داخل شهر ساری کشاند و مورد استقبال بیش از یک‌هزار نفری ساروی‌ها در امام‌زاده یحیی ساری شد.

ناگفته نماند، نورافشانی در شب عید غدیر بر بام عمارت شهرداری، شوری دیگر از سر شوق بر دل مردم دیارعلویان ایجاد کرد.

بازگشایی صحن امام زاده یحیی ساری، کاری فرهنگی بود که شهردار ساری دغدغه همیشگی بهروش عضو تازه گذشته شورای شهر(مرحوم بهروش و دو فرزندش بر اثر شنا در دریا جان باختند) را محقق کرد و فضایی برای فعالیت‌های متمرکز در مراسم‌های جشن و عزای معنوی ایجاد کرد و این گام نخستی در تثبیت موقعیت مرکز استان در شهر ساری را فراهم کرد.

بارها مرحوم بهروش در صحن علنی شورای اسلامی شهر در نطق‌های تند و پرتنش خود که فقط دغدغه توسعه شهر ساری در آن مطرح می‌شد به شکل‌گیری هیئت سینه‌زنی ویژه شهر ساری تاکید داشت تا همچون استان‌های دیگر ساری هم در این حوزه حرفی برای گفتن داشته باشد که عبوری شهردار ساری استارت این کار را با توسعه صحن امام زاده یحیی زد.

نطق شهردار ساری در جمع ساروی‌ها و مسئولان استانی و شهرستانی در مراسم بهره‌برداری از صحن امام زاده یحیی ساری سبب شد تا هرگونه ناکامی که موجب عقب‌ماندگی مرکز مازندران می‌شد در نطفه خفه شود و کسی به خود اجازه ندهد موقعیت مرکزیت را در چشم‌اندازی که به عنوان کلان شهر برای این شهر ترسیم شد سنگ‌اندازی کند.

حال که مدیریت جدید شهر ساری با همکاری پرسنل در حوزه‌های مختلف مشغول فعالیت در توسعه شهری مرکز مازندران است رواست که مسئولان توجه ویژه‌ای به شهر ساری به لحاظ مرکزیت داشته باشند تا خدمات استانی که با بودجه شهرستانی به مردم داده می‌شود، مطلوب باشد.

اگر دولت حامی پروژه‌های کلان مراکز استان‌ها به ویژه مرکز مازندران در بخش راه‌ها باشد دیگر هزینه‌های شهرداری در ایجاد کمربندی‌ها صرف نمی‌شود و این اعتبارات می‌تواند زخم‌های کهنه داخل شهری را التیام بخشد.

مردم ساری در جشن عید ولایت از برنامه‌های شهردار جدید ساری اظهار امیدواری کردند و در دل آرزوی انتقال پادگان ساری از داخل شهر و نیز ایجاد شهر بازی را برای فرزندان خود در دل پروراندند که ضرورت دارد در انتقال پادگان حمایت‌های دولتی نصیب مردم مرکز مازندران شود و شهرداری بتواند با اعتباری مناسب حق السهم نیروی زمینی را برای توسعه ساری خریداری کند.

به طور یقین نمی‌توان همراهی تنگاتنگ مسئولان استانی و نماینده‌های مجلس و نیز همدلی مردم ساری را در اجرای پروژه‌های عمرانی و فرهنگی که از سوی شهرداری ساری برای توسعه مرکز استان ترسیم شده است نادیده گرفت.

ضرورت دارد برای تحقق برنامه‌های چشم انداز 20 ساله و کلان شهر شدن وحدت رویه در میان مسئولان نسبت به همدیگر وجود داشته باشد تا سیاه‌نمایی‌ها باعث عقب‌ماندگی مضاعف شهر ساری نشود.

انتهای  پیام/ب10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول