اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شاهین‌دژ:

زمینه تعامل با ائمه جماعت باید فراهم شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شاهین‌دژ گفت: زمینه‌های تعامل مستمر اقشار مختلف جامعه با ائمه جماعت و امام جمعه باید فراهم شود.

زمینه تعامل با ائمه جماعت باید فراهم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه بهروز بهروز در همایش ائمه جمعه و جماعت استان آذربایجان‌غربی اظهار داشت: با هوشیاری ملت و مسئولان و حضور در صحنه ائمه جماعات می‌توانیم فراز حساس تاریخی کشورمان را پشت سر بگذاریم.

وی تقویت بنیه فرهنگی مساجد و ارتقای ارتباط ائمه جماعات مساجد با جوانان را خواستار شد.

به گفته فرماندار شاهین‌دژ استفاده از ظرفیت موجود در مساجد استان در عرصه‌های تربیتی و عقیدتی ضرورتی انکارناپذیر است.

بهروز بر تعامل اثربخش پایگاه‌های مقاومت با دست‌اندرکاران و متولیان مساجد تاکید و تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های مختلف برای هم‌افزایی بیشتر پایگاه‌های مقاومت با دست‌اندرکاران و متولیان مساجد باید بیشتر شود.

وی با بیان اینکه از هیچ کوششی نباید برای نهادینه‌سازی هماهنگی بین پایگاه‌های مقاومت با دست‌اندرکاران و متولیان مساجد دریغ کرد، ادامه داد: باید با انجام اقدامات مناسب زمینه‌های تعامل مستمر با ائمه جماعت و امام جمعه را فراهم ساخت.

امام جمعه شاهین‌دژ هم در این همایش گفت: رونق گرفتن فعالیت‌های تربیتی مساجد گام بلندی در مسیر اعتلای فرهنگ غنی اسلامی است.

حجت‌الاسلام نقی باقری با بیان اینکه مساجد در راستای لبیک به فرامین رهبری و بصیرت‌افزایی در میان مردم موثر بوده‌اند، افزود: مسجد تنها مکانی است که در آن بهترین، بیشترین، پاکترین و کم خرج‌ترین اجتماعات دنیا شکل می‌گیرد و این خود ارتباط بین نماز جماعت و مسجد را مشخص می‌سازد.

وی با اشاره به اینکه مساجد به کانون‌های پرجوش و خروش جوانان برای رسیدن به یک تربیت و معرفت واقعی در جامعه اسلامی تبدیل شده است، اضافه کرد: حضور جوانان و روحیه‌های بسیجی آنان باید محیط مساجد را زنده و پرنشاط و آینده را لبریز از امید سازد.

باقری اظهار داشت: با گسترش و رونق مساجد و عملی شدن طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی می‌توان گام‌های مؤثر و جدی را در تقویت مبانی اعتقادی و باورهای مذهبی نسل امروز و آینده برداشت.

وی با بیان اینکه امامان جماعت باید جلوتر از مردم دیدگاه خود را در برابر مسائل مختلف بیان کنند، گفت: هشت سال دفاع مقدس و رشادت‌های ملت غیور ایران برای حفاظت و پایداری از نظام مقدس اسلام و حراست از مرزهای این مرز و بوم نشان از عزت و شرف مردم این دیار و ادامه‌دهنده اهداف شهدای نظام انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول