اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم:

از ظرفیت بالای مساجد نباید غافل شویم

خبرگزاری فارس:‌ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه مساجد ظرفیت بالایی دارند گفت: عجین شدن فعالیت‌های فرهنگی با مسائل هنری جاذبه خاصی را برای مخاطبان ایجاد می‌کند.

از ظرفیت بالای مساجد نباید غافل شویم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری نمایشگاه دستاوردهای کانون‌های مساجد قم، حجت‌الاسلام عباس اسکندری در حاشیه بازدید از نمایشگاه محراب اندیشه اظهار کرد: رسالت انبیاء و اولیاء تربیت انسان بوده و انجام هرگونه فعالیت فرهنگی، هنری و تبلیغی اگر منجر به تربیت انسان نشود نتیجه‌ای نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه اسلام از نهادها، محتوا و مربیان قدر و توانمند در عرصه تربیت تعریف جامعی دارد تصریح کرد: رسول خدا(ص)، ائمه اطهار، علما و مبلغان دینی الگوها و شاخص مربیان تربیتی هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: اسلام قرآن، سیره، سنت و روش پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) و مجموعه معارف دینی را محتوای تربیت قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه اسلام در بحث نهادهای تربیتی از ریشه شروع کرده و خانواده را نخستین و مهم‌ترین نهاد تربیتی قرار داده است خاطر نشان کرد: خانواده در بحث تربیت نقش بسیار مهمی دارد و از این رو اسلام در مورد انسجام خانواده‌ها، ارتباط اعضای خانواده و حقوق پدر و مادر نسبت به فرزندان و بالعکس سفارش‌ها و هدف‌گذاری‌های تربیتی خاصی دارد.

اسکندری عنوان کرد: بعد از خانواده با محله و مرکزی به نام مسجد روبه‌رو هستیم و حتی در منابع اسلامی برای کسانی که همسایه مساجد هستند احکامی ذکر شده است.

وی با بیان اینکه مسجد نهاد مقدسی در امر تربیت است ابراز داشت: بعد از مسجد محل، مساجد جامع به عنوان محلی که در آن نماز جمعه اقامه می‌شود از دیگر نهادهای تربیتی هستند که در اسلام مورد توجه واقع شده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه در مساجد جامع و نماز جمعه مسائلی مربوط به بلاد اسلامی، وضعیت جامعه و تقوای الهی مطرح می‌شود افزود: در فرهنگ اسلام افراد نمی‌توانند فقط به مسائل خودشان بپردازند و باید از مسائل دیگر جوامع اسلامی و غیراسلامی آگاه و در مسیر کمک به آن‌ها تلاش کنند.

اسکندری خاطر نشان کرد: بعد از مساجد جامع، چتر تربیتی اسلام بسیار وسیع و سالی یک مرتبه در سطح بین‌المللی در کنگره حج صورت می‌گیرد تا حاجیان علاوه بر انجام اعمال عبادی در جریان ریزترین مسائل جهان اسلام قرار گیرند و این برنامه جامعی است که اسلام برای رشد پیروانش در اختیار آن‌ها قرار داده است.

وی در ادامه با اشاره به برپایی نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم یادآور شد: عجین شدن فعالیت‌های فرهنگی با مسائل هنری جاذبه خاصی را برای مخاطبان ایجاد می‌کند و کانون‌های فرهنگی و هنری نشان دادند به خوبی از پس این کار برآمده‌اند.

اسکندری گفت: برپایی نمایشگاه محراب اندیشه کار بسیار ارزشمندی است که ذوق و شوق، اخلاص، خلاقیت و اهتمام مسئولان و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نسبت به ترویج فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) را به تصویر کشیده است.

وی تصریح کرد: مساجد ظرفیت بالایی دارند و برپایی این‌گونه نمایشگاه‌ها را باید حداقل بهره‌وری از مساجد بدانیم و سعی کنیم با اتحاد هیئت امنا، ائمه جماعت، بسیج، اعضا و مسئولان کانون‌ها به کمک مردم محل و نهادهای فرهنگی استان از حداکثر ظرفیت مسجد استفاده کنیم.

انتهای پیام/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول