اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال جاری انجام می‌شود

43 کانون مساجد در خراسان‌شمالی راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان‌شمالی از راه‌اندازی 43 کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان، تا پایان سال جاری خبر داد.

43 کانون مساجد در خراسان‌شمالی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان‌شمالی، هاشم شیرازیان با اشاره به فعالیت 237 کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان، گفت: تا پایان سال جاری برای راه‌اندازی 43 کانون فرهنگی و هنری در استان، مجوز فعالیت صادر می‌شود و به آنان تجهیزات اعطا می‌شود.

وی تصریح کرد: بیشترین تعداد کانون‌های فعال فرهنگی هنری مساجد در شهرستان بجنورد مستقر هستند.

شیرازیان اظهار کرد: از 237 کانون فعال در استان، 21 کانون فرهنگی و هنری مساجد استان به صورت تخصصی در 21 موضوع از جمله آموزش، پژوهش، ورزش، سلامت، شعر و ادب در حال فعالیت هستند.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی برای کتابداران، مدیران، خبرنگاران، فعالان کانون‌ها و ائمه جماعات به منظور انجام فعالیت‌های دینی، فرهنگی و تبلیغی در سطح مساجد را مهم‌ترین رویکرد فعالیت‌های این کانون‌ها برشمرد.

خبر دیگری نیز حاکی است، مسئول دفتر هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی از حمایت 420 میلیون ریال از 14 موسسه قرآنی فعال در سطح استان خبر داد.

حجت‌الاسلام احمد محمدی اظهار کرد: بسترسازی برای توسعه معارف قرآنی در استان، همچنین تعمیق معرفت و تعمیم فهم و درک قرآن کریم در میان اقشار مختلف جامعه از مهم‌ترین اهداف محوری حمایت از مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت استان است.

وی افزود: این حمایت در راستای خرید تجهیزات آموزشی و اداری مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت در سطح استان صورت‌گرفته است.

به گزارش فارس، بیمه فعالان قرآنی، حمایت از طرح‌های مطالعاتی و تحقیقاتی، حمایت از تولید، نشر و عرضه آثار و محصولات قرآنی از دیگر برنامه‌های حمایتی در دستور کار این دفتر در سال جاری به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول