اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاداسلامی بابل:

الگوگیری از زندگی ائمه مصونیت در مقابل آسیب است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بابل گفت: الگوگیری از زندگی ائمه معصومین مصونیت در مقابل هر گونه آسیب است.

الگوگیری از زندگی ائمه مصونیت در مقابل آسیب است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سید حسین ابراهیمیان شامگاه امروز در همایش زن و ولایت که در مجتمع اهل بیت(ع) برگزار شد یک هزار و چهار صد و بیست و سومین سالگرد بزرگ‌ترین پدیده تاریخ اسلام که حماسه غدیر خم است را گرامی داشت.

وی در سخنرانی خود به بحث خانواده از نگاه امیرمومنان (ع) پرداخت و با تاکید بر اینکه زن از نگاه اسلام پدیده‌ای باارزش است، اظهار داشت: به لحاظ گرانبها بودن جایگاه انسانی زن، حجاب برای این مخلوقات خداوند مورد تاکید است.

وی به تعهد انسان‌ها در امور دنیوی اشاره کرد و ادامه داد: براساس منویات امیرمومنان هر انسانی در برابر شش چیز تعهد و مسئولیت دارد که می‌توان به مسئولیت در برابر خدا، به منظور عبودیت و بندگی، مسئولیت در برابر مردم به لحاظ نوع‌دوستی، مسئولیت در قبال امام و رهبری و پیروی از ولایت، مسئولیت در خودیابی واقعی، مسئولیت در برابر جهان خلقت و نیز مسئولیت در برابر خانواده را می‌توان برشمرد.

این مسئول با اشاره به اینکه هر فرد در زندگی باید ولایت را بپذیرد، تصریح کرد: پذیرش ولای معرفتی، محبت، هدایت، زعامت، ولای واسطه فیض دانستن امام بین خالق و مخلوق و نیز ولای حق تصرف قائل شدن برای علی (ع) از نشانه‌های ولایتمداری شیعیان است.

ابراهیمیان اظهارداشت: مسئولیت در جهان خلقت به صورت احساسی و جهان‌شناسی است که در این بخش تعهد ما در جهان باید برگرفته از قوه تعقل باشد.

رئیس دانشگاه آزاد بابل با بیان اینکه تفکر در جامعه اسلامی باید خردمندانه و با قوه تعقل باشد، تصریح کرد: باید با قوه عقل با پدیده‌های پیرامون ارتباط برقرار کرد.

وی زندگی امیرمومنان و حضرت فاطمه(س) را الگویی برای همه شیعیان دانست و گفت: حضرت علی (ع) می‌فرماید:« زندگی من و حضرت فاطمه بر شش اصل استوار بود».

ابراهیمیان سبک زیستی و آسان بودن زندگی مشترک حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا(س) را از نمونه‌های بارز سیره امامان معصوم دانست و افزود: ساده‌زیستی موجب قوام زندگی است که نمونه بارز آن در زندگی پیامبران دیده می‌شود.

وی ادامه داد: تقسیم مدیریت در امور زندگی حضرت علی(ع) سبب شد تا جایگاه زن و مرد در زندگی شناخته شده باشد در حالیکه در زندگی کنونی نبود تفکیک مدیریتی زن و مرد در خانه باعث اختلاف خانواده‌ها شده است.

وی با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) فرمودند:«هیچ وقت من و همسرم از همدیگر غضبناک نمی‌شدیم»، بیان داشت: حضرت علی(ع) فرمودند:« 9 سال با فاطمه زهرا(س) زندگی کردم هیچ وقت از من مطالبه نداشتند».

این مسئول خاطرنشان کرد: مطالبات روز زنان از همسر باعث اختلافات زندگی‌های مشترک شده است.

وی مبنای زندگی حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) را عشق و محبت عنوان کرد و گفت: محبت در زندگی مشترک وصی و جانشین پیامبر آشکار و علنی بود.

رئیس دانشگاه آزاد واحد بابل با بیان اینکه زیبانگریستن به زندگی باعث نادیده‌گرفتن بدی‌ها می‌شود، تصریح کرد: حضرت علی (ع) فرمودند:« در زندگی آنقدر به زیبایی همسرت بنگر تا بدی‌هایش به چشم نیاید».

وی بیان داشت: اگر شیعیان جهان با الگوگیری از روش و سیره علوی و فاطمی زندگی خود را شکل دهند هیچگونه آسیبی به ارکان خانواده وارد نمی‌شود.

ابراهیمیان در بیان بحث خانواده با نگاه امیر مومنان متذکر شد: خانواده ایده‌آل و ولایی خانواده‌ای هستند که زوجین حکم لباس هم را داشته باشند.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول