اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با 270، 258 و 114 امتیاز

3 کاراته‌کای قمی در لیست برترین‌های جهان قرار گرفتند

خبرگزاری فارس: 3 کاراته‌کای قمی در آخرین رده‌بندی فدراسیون جهانی کاراته در لیست برترین‌های کاراته دنیا قرار گرفتند.

3 کاراته‌کای قمی در لیست برترین‌های جهان قرار گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم فدراسیون جهانی کاراته همانند سایر فدراسیون‌های ورزشی رده‌بندی برترین‌های هر ماه را اعلام کرد.

در آخرین رده‌بندی اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی کاراته، سه کاراته‌کای قمی با حضوری موفق در رقابت‌های لیگ جهانی کاراته ملقب به کاراته وان و همچنین مسابقات قهرمانی مردان آسیا، در جمع بهترین‌های جهان قرار گرفتند.

در فاصله کمتر از 18 روز تا آغاز رقابت‎های قهرمانی جهان، WKF فدراسیون جهانی کاراته تازه‌ترین رده‌بندی برترین‌های کاراته جهان را اعلام کرد که بر اساس آن سه نماینده کاراته استان قم یعنی امیر مهدی‌زاده، سعید علی‌پور و ناصر نجفی توانستند خود را به جمع کاراته‌کاهای شاخص جهان برسانند.

در وزن منهای 60 کیلوگرم جایی که ژان لوپز فرانسوی با 936 امتیاز در صدر کاراته‌کاهای سبک وزن جهان قرار دارد، امیر مهدی‌زاده کاراته‌کای قمی عضو اعزامی تیم ملی کاراته کشورمان در رقابت‌های جهانی 2012 با 270 امتیاز در جایگاه 18 جدول این وزن قرار دارد.

مهدی‌زاده در حالی به مکان هجدهم جدول رده‌بندی برترین‌های وزن منهای 60 کیلوگرم کاراته جهان راه یافته است که پیش از این، رتبه 80 را در اختیار داشت، اما پس از کسب مدال نقره چهارمین مرحله کاراته وان در کشور ترکیه 62 پله صعود پیدا کرد.

در همین وزن سعید علی‌پور دیگر کاراته‌کای قمی که در سومین مرحله لیگ جهانی کاراته در کشور اندونزی موفق به کسب مقام نایب قهرمانی و نشان نقره شد و در مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در کشور ازبکستان عنوان سوم و نشان برنز را به دست آورد و با 258 امتیاز در رده نوزدهم قرار گرفت.

در وزن منهای 75 کیلوگرم جایی که ناصر نجفی دیگر کاراته‌کای قمی حضور دارد، در حال حاضر جایگاه نخست رنکینگ جهانی در اختیار نوآ بیچ آلمانی قرار دارد و ناصر نجفی با کسب 114 امتیاز مکان چهلم این رده‌بندی را در این وزن در اختیار دارد.

انتهای پیام/ز20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول