اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ملایر در مجلس:

ملایر نیازمند ایجاد نمایشگاه دائمی در بخش مبل و منبت است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی خواستار ایجاد یک نمایشگاه دائمی برای بخش صنایع مبل و منبت در ملایر شد.

ملایر نیازمند ایجاد نمایشگاه دائمی در بخش مبل و منبت است

به گزارش خبرگزای فارس از ملایر، احمد آریایی‌نژاد صبح امروز در بازدید از شهرک مبل و منبت حاجی‌آباد ملایر با بیان اینکه مبل و منبت شهرستان ملایر در کشور حرف نخست را می‌زند، اظهار داشت: در این زمینه این صنعت مهم در شهرستان که تعداد زیادی از جوانان ملایر در آن مشغول به کار هستند نیاز به حمایت دارد.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین خواسته منبت‌کاران شهرستان داشتن یک نمایشگاه دائمی برای عرضه محصولات در این شهرستان است، گفت: ما به عنوان نماینده مردم آمادگی داریم تا بتوانیم با برنامه‌‍‌ریزی در این راستا این نمایشگاه را در شهرستان ملایر ایجاد کنیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: در این راستا باید زمین برای احداث آن مهیا شود و افرادی که می‌خواهند محصولات خود را در این نمایشگاه عرضه کنند از طریق تشکیل تعاونی و وام‌های دریافتی در این نمایشگاه حضور یافته و محصولات خود را عرضه کنند.

وی اظهار کرد: در این راستا باید نمایشگاهی را در ملایر داشته باشیم که از همه نظر در کشور بی‌نظیر باشد و تبلیغات گسترده‌تری در خصوص صنعت مبل و منبت در ملایر صورت گیرد تا این صنعت بیشتر شناخته شود و مردم کشور رغبت بیشتری برای خرید محصولات این شهرستان که حاصل زحمات جوانان ملایری است داشته باشند.

در ادامه دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اگر منبت را از جوانان ملایری بگیرند تکلیف این شهرستان چه می‌شود، مبل و منبت در ملایر برای جوانان ملایر یک حرفه بزرگ است که در کشور حرف نخست را می‌زند.

علی‌نعمت چهاردولی با اشاره به اینکه برخی آفت‌ها و مشکلات در سال‌های اخیر باعث افت و رکود این صنعت در شهرستان ملایر شده است، گفت: با حمایت صنایع دستی و گردشگری وضعیت در حال بهتر شدن است و در این راستا باید برای تقویت و توسعه این صنعت در شهرستان تلاش شود.

وی بیان داشت: صنایع دستی مبل و منبت در ملایر باید در کشور بیشتر شناخته شود و در این راستا ما نیز به عنوان نمایندگان مردم مشکلات و موانع سر راه این صنعت را در بازدیدی که از بخش‌های مختلف این صنعت داشتیم از زبان فعالان این عرصه شنیدیم و برای رفع این موانع تمام تلاش خود را در این راه مضاعف می‌کنیم.

در ادامه رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر نیز گفت: به مقوله مبل و منبت در ملایر باید با یک دید ملی و اقتصادی نگاه شود.

محمدرضا بشری از فعالیت 10 هزار نفر در صنعت مبل و منبت در ملایر خبر داد و گفت: در این زمینه روستای دهنوآورزمان در بخش صنایع دستی به عنوان روستای نمونه شناخته شده است و بیکاری در این روستا وجود ندارد.

وی به فعالیت 500 نفر در بخش مرواربافی در ملایر خبر داد و گفت: تنها شهری هستیم که مروار را در شهرستان کشت می‌کنیم و از آن در سبدبافی استفاده می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر به دیگر فعالیت‌های صنایع دستی ملایر اشاره‌ کرد و گفت: هنرمندان این شهر در رشته‌های گلیم‌بافی، سفال، انواع سنگ‌های تزئینی، قلم‌زنی و... فعال هستند و در این بخش‌ها نیز صادرات به نقاط مختلف کشور وجود دارد.

در ادامه مسئول شهرک‌های صنعتی ملایر نیز به فعالیت‌های شهرک مبل و منبت در ملایر اشاره کرد و گفت: این شهرک در مساحت 21 هکتار در روستای حاجی‌آباد واقع شده که 64 واحد در آن فعال است و یکی از فعال‌ترین شهرک‌های صنعتی استان به شمار می‌رود.

فرشاد فرجی گفت: در حال حاضر بیش از یک هزار و 100 نفر در این شهرک مشغول فعالیت بوده و ملایر در ساخت مبل و منبت حرف نخست را می‌زند.

وی اظهار داشت: با همکاری اداره فنی و حرفه‌ای ملایر آموزش‌های لازم به افراد داده می‌شود و در این راستا ما حتی در زندان هم برای زندانیان آموزش‌های منبت‌کاری را فراهم کرده‌ایم.

در ادامه چند نفر از فعالان بخش مبل و منبت ملایر مشکلات خود که شامل نبود یک نمایشگاه دائمی برای عرضه مستقیم مبل و منبت ملایر و نبود بازارچه صنایع دستی و گران بودن مواد اولیه و... بود را عنوان کردند و خواستار رفع مشکلات خود شدند.

در ادامه نمایندگان مجلس از بخش‌های مختلف این شهرک بازدید کردند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول