اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر:

فاز دوم نمایشگاه بین‌المللی بوشهر امسال افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال 91 تعداد 10 شرکت صنعتی و فاز دوم شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان بوشهر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

فاز دوم نمایشگاه بین‌المللی بوشهر امسال افتتاح می‌شود

سیامک احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال 91 تعداد 10 شرکت صنعتی در رشته‌های تولید لامپ، چاپ، سیم و کابل، صنایع شیمیایی، کارتن‌سازی، خشکبار، مواد آرایشی و بهداشتی و... و فاز دوم شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان بوشهر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند که امیدواریم بتوانیم همه آنها را در 22 بهمن ماه که مصادف است با سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، افتتاح کنیم.

تشریفات ساده برای متقاضیان سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه بوشهر

احمدی گفت: برای رفاه حال سرمایه‌گذاران، راهنمای سرمایه‌گذاری نیز تعریف شده، متقاضیان سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر برای تحقق برنامه‌های خود و شروع فعالیت در این منطقه با تشریفات ساده‌ای روبه‌رو هستند که از انعطاف زیادی برخوردار است و به آنها اجازه می‌دهد که در تفاهم با مدیریت‌های منطقه به اجرای طرح‌های ساختمانی، نصب ماشین‌آلات و طی مراحل تأسیس و بهره‌برداری از واحدهای تولیدی و صنعتی نایل آیند.

احمدی عنوان کرد: تمام امکانات ایمنی و خدماتی در محوطه منطقه ویژه اقتصادی بوشهر برای خدمت‌رسانی به سرمایه‌گذاران و متقاضیان دریافت زمین و تسهیلات تعیین شده فراهم است.

وی افزود: از جمله این امکانات می‌توان به وجود واحد آتش‌نشانی در منطقه و همچنین استقرار مأموران گمرک در ساختمان گمرک در منطقه، وجود پارکینگ‌های مجهز برای نگهداری کانتینر و ماشین‌آلات صنعتی، نزدیکی منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی واقع در عسلویه استان بوشهر به منطقه ویژه اقتصادی بوشهر، ارتباط منطقه ویژه به دریا در طرح توسعه و امکان استفاده از اسکله‌های اختصاصی، فعال بودن گمرک اختصاصی منطقه ویژه مجهز به سیستم آسی کودا در ساختمانی به مساحت یک‌هزار و 300 متر مربع اشاره کرد.

مدیرعامل منطقه ویژه بوشهر متذکر شد: تأمین برق مورد نیاز فاز اول و احداث شبکه‌های داخلی برق، تأمین آب مورد نیاز فاز اول و احداث شبکه‌های داخلی در منطقه، فعال بودن مخابرات منطقه ویژه با استفاده از 16 کیلومتر فیبر نوری و امکانات پیشرفته، فعال بودن BTS تلفن همراه منطقه ویژه، فراهم بودن امکانات حمل و نقل تخلیه و بارگیری در منطقه از دیگر امکانات موجود در این منطقه است.

بیشترین سرمایه‌گذاری‌ها در کنگان و گناوه

احمدی ابراز داشت: 51 درصد سرمایه‌گذاری‌ها در شهرستان کنگان، 4.2 درصد در شهرستان دیر، 3.2 درصد در شهرستان دشتی 1.2 درصد در شهرستان تنگستان و شش درصد در شهرستان گناوه است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر گفت: توزیع میزان سرمایه‌گذاری انجام شده بر حسب نوع صنعت عبارتند از 25.5 درصد سرمایه‌گذاری‌ها در بخش صنایع غذایی و دارویی، 22 درصد در بخش صنایع شیمیایی، 12.90 درصد در بخش صنایع کانی غیر فلزی، 11.2 درصد در بخش صنایع خودرو و نیروی محرکه، 10.85 درصد در بخش نساجی و چرم، 9.7 درصد در بخش صنایع سلولزی، 5.2  درصد صنایع فلزی، 2.6 درصد صنایع ماشین سازی و تجهیزات چهار درصد صنایع ریخته‌گری و سه درصد در صنایع برق و الکترونیک است.

انتهای پیام/ن10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول