اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سمنان:

تعطیلی واحدهای تولیدی به نفع هیچ‏‌کس نیست

خبرگزاری فارس: استاندار سمنان گفت: در اوضاع اقتصادی فعلی کشور، تعطیل کردن واحدهای تولیدی در حقیقت قهر کردن با خودمان است.

تعطیلی واحدهای تولیدی به نفع هیچ‏‌کس نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عباس رهی در مراسمی که با حضور نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان سمنان برگزار شد، اظهار داشت: هرگاه در جمعی از صنعت، معدن و تجارت سخن به میان می‏آید، سه مورد اساسی و اصلی را باید مد نظر قرار داد و به همه تولیدکنندگان، صادرکنندگان و مسئولان ذی‏ربط در این بخش گوشزد کرد.

وی تصریح کرد: توجه به کیفیت بالا و مطلوب کالاهای ایرانی، پرداختن به اصل صادرات غیرنفتی و آموزش نیروی کار، این سه اصل اساسی را تشکیل می‏دهد و باید دانست که این اصول بر روی یکدیگر اثر مستقیم می‏گذارند.

استاندار سمنان بیان کرد: این اصول به شکل فرایندی با عوامل دیگر در ارتباط هستند و با وجود همه آنهاست که زنجیره تولید تا عرضه کالا کامل می‏شود.

رهی با اشاره به صحبت‏ها و گلایه‏های شماری از صادرکنندگان استان سمنان مبنی بر جلوگیری از صادرات کالاهای تولیدی داخل کشور با تصمیم دولت اظهار داشت: اکنون که به زعم صادرکنندگان استان سمنان، صادرات این استان آسیب دیده است، باید با صبر و حوصله وارد میدان شد و موضوع را به دقت مورد بررسی و کنکاش قرار داد.

وی اضافه کرد: در این راستا، باید جلسات و کارگروهایی با حضور کارشناسان و افراد متخصص و همچنین مدیران واحدهای صنعتی و معدنی و صادرکنندگان استان سمنان برگزار شود تا پای صحبت هم بنشینیم و بتوانیم به خوبی موانع را از پیش‏‌رو برداریم.

استاندار سمنان اضافه کرد: در چنین شرایطی، همه باید تحمل و شکیبایی خود را افزایش دهند و اهل استدلال باشند تا بتوانیم راه درست را با یاری خداوند متعال پیدا کنیم.

رهی با بیان اینکه در اوضاع اقتصادی فعلی کشور تعطیل کردن واحدهای تولیدی در حقیقت قهر کردن با خودمان و زمین زدن خویش است، گفت: با وجود اینکه در شرایط سختی قرار داریم، اما نباید به سمت تعطیلی واحدهای تولیدی رفت.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت ارز و دلار همه چیز را در کشور تحت تاثیر خود قرار داده است، بیان کرد: اینکه ارز صادراتی امروز کجا می‏رود، بسیار مهم است و نباید گذاشت که تولیدات ایرانی از دسترس مردم کشورمان خارج شود؛ چراکه این هدف اصلی دشمن است.

استاندار سمنان اضافه کرد: در چنین شرایطی، همه باید تحمل و شکیبایی خود را افزایش دهند و اهل استدلال باشند تا بتوانیم راه درست را با یاری خداوند متعال پیدا کنیم.

انتهای پیام/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول