اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت گرامیداشت 13 آبان

دانش آموزان قمی در مسابقات شنا با یکدیگر رقابت می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلوی قم از برگزاری پیکارهای شنای دانش‌آموزان استان در رده‌های سنی و مقاطع تحصیلی مختلف در قم خبر داد.

دانش آموزان قمی در مسابقات شنا با یکدیگر رقابت می‌کنند

مسعود حسین‌جمال امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: در کنار تلاش‌هایی که هیئت شنا در هر دو بخش همگانی و قهرمانی در رده‌های سنی مختلف انجام می‌دهد، قصد دارد رقابت‌های قهرمانی استان در رده‌های مختلف سنی و مقاطع تحصیلی مختلف دانش‌آموزان را نیز برگزار کند.

وی ادامه داد: پیکارهای شنای رده‌های مختلف سنی دانش‌آموزان با همکاری انجمن شنای دانش‌آموزی استان قم در سه رده سنی برگزار می‌شود و تمام علاقمندان به این رشته می‌توانند با ثبت‌نام و اعلام حضور در این رقابت‌ها برای کسب مقام‌های برتر به رقابت بپردازند.

رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلوی استان قم افزود: مسابقات شنا قهرمانی دانش‌آموزان قم به مناسبت گرامیداشت 13 آبان روز دانش‌آموز برگزار می‌شود و شناگران تمام مقاطع تحصیلی در این مسابقات حضور دارند و به صورت جداگانه در دو استخر واقع در مجموعه هفتم تیر قم به رقابت می‌پردازند.

وی خاطر نشان کرد: تمام علاقمندان به شرکت در این دوره از پیکارهای شنای دانش‌آموزان قم می‌توانند با حضور در مجموعه ورزشی شهدای هفتم تیر قم واقع در جنب عوارضی اتوبان قم ـ تهران برای ثبت‌نام حضور در این پیکارها اقدام کنند.

حسین جمال در ادامه از حضور تیم قم در نخستین جشنواره استعدادیابی شنای کشور خبر داد و بیان داشت: نخستین جشنواره استعدادیابی شنای دختران و پسران سراسر کشور در حالی برگزار می‌شود که در آن نخبه‌های هر استان حضور می‌یابند.

رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو استان قم در ادامه به برنامه‌های این هیئت در طرح اوقات فراغت اشاره کرد و افزود: در بخش اوقات فراغت، استقبال خوب خانواده دانش‌آموزان، افزایش فعالیت چشمگیر اعضای هیئت شنا را به دنبال داشت.

وی یادآور شد: سال گذشته در جشنواره شنای دانش‌آموزان استان که در دو بخش دختران و پسران برگزار شد، حدود 50 شناگر در بخش دختران و 100 شناگر در بخش پسران به مدت دو روز در استخرهای واقع در مجموعه ورزشی شهدای هفتم تیر شهر قم با یکدیگر مسابقه دادند.

حسین جمال اظهار داشت: تلاش می‌کنیم بتوانیم ورزش شنای قم را از حالت تفریحی و همگانی خارج و آن را در مسیر قهرمانی توسعه دهیم و در میادین و مسابقات مختلف نیز زمینه حضور موفق شناگران قم را به وجود بیاوریم.

وی تصریح کرد: ورزش شنا در قم علاقه‌مندان زیادی دارد و همین علاقه‌مندی سبب شد تا در هیئت تیمی را برای شناسایی استعدادهای این رشته ورزشی تشکیل دهیم که بتوانیم از رده‌های سنی پایه شناگرانی موفق برای آینده این رشته ورزشی شناسایی کرده و پرورش دهیم.

رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلوی استان قم تاکید کرد: امکانات ورزش شنا نیز در قم نسبت به سال‌های گذشته بسیار مطلوب شده و افزایش استخرها در نقاط مختلف شهر سبب توزیع عادلانه امکانات شده است و دیگر شاهد شلوغی در استخرهای استان در یک منطقه خاص نیستیم.

حسین جمال ابراز داشت: شنای قم به زودی به جایگاه خوبی در مقایسه با سایر استان‌ها دست خواهد یافت و در همین زمینه و به منظور تحقق این مهم، این هیئت با هدف رساندن موقعیت شنای استان قم به سطح اول شنای کشور تلاش خود را به کار می‌بندد تا در سال جاری بتوانیم در مسابقات قهرمانی کشور حضور موفقی داشته باشیم.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول