اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان کشوری و استانی

مرکز داده‌های فرهنگی فارس افتتاح شد

خبرگزاری فارس: مرکز داده‌های فرهنگی فارس و تالار پژوهش‌های تخصصی کتابخانه ملی در فارس با حضور استاندار فارس و مشاور فرهنگی رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران افتتاح شد.

مرکز داده‌های فرهنگی فارس افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، در حاشیه این مراسم استاندار فارس با بیان این که تالار پژوهش‌های تخصصی کتابخانه ملی در استان فارس امکان استفاده محققان از کتاب‌ها، پایان‌نامه‌ها و اسناد مهم پژوهشی را فراهم می‌کند، اظهار داشت: کتابخانه ملی در استان فارس از حالت عمومی خارج و تبدیل به یک مرکز تخصصی و پژوهشی شده است.

حسین صادق‌عابدین با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران دارای رتبه 16 در سطح دنیا در زمینه رشد علمی است، افزود: امیدواریم با توجه به امکانات ایجاد شده این استان بتواند در افزایش رتبه علمی کشور، بیش از گذشته باشد.

استاندار فارس با بیان این که هزینه ساخت این طرح‌ها، به صورت ملی و با حمایت استانداری فارس تامین شده است، تصریح کرد: کتابخانه ملی در استان فارس و بخش‌های مختلف و متنوع آن، یکی از افتخارات کشور و استان فارس است و تمام تلاشمان را به کار می‌گیریم که زیرساخت‌ها و فناوری‌های نوین در این مرکز، گسترش پیدا کند.

صادق‌عابدین با اشاره به امضای تفاهم‌نامه میان استانداری فارس و سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه که بندهای مختلفی دارد، در سال 1392، کنگره هزارمین سالگرد پایتختی شیراز در دوره حکومت آل بویه را در این شهر برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دوره حکومت آل بویه یکی از مقاطع مهم تاریخی است که تشیع از شیراز و فارس به برخی کشورها، گسترش پیدا کرد و امیدواریم بتوانیم این برنامه را آن گونه که شایسته است، برگزار کنیم.

در ادامه رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با تاکید بر این که کتابخانه و مرکز اسناد ملی در استان فارس بعد از تهران در سطح کشور بی‌نظیر است، ابراز داشت: با حمایت‌های استاندار فارس، تمام محققان در کتابخانه ملی در فارس به منابع دیجیتال کتابخانه ملی در تهران دسترسی پیدا کرده‌اند.

اسحاق صلاحی با اشاره به ایجاد تالار تخصصی در مرکز اسناد و کتابخانه ملی در شیراز، گفت: پژوهش‌ها و نشست‌های تخصصی فارس‌شناسی در این مرکز به شکل گسترده‌ای برگزار می‌شود.

انتهای پیام/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول