اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مهرعلیزاده:

هنوز برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری تصمیم قطعی نگرفته‌ام

خبرگزاری فارس: کاندیدای نهمین دوره ریاست جمهوری گفت: هنوز برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری 92 تصمیم قطعی نگرفته‌ام و به زودی در این زمینه اظهارنظر قطعی خواهم کرد.

هنوز برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری تصمیم قطعی نگرفته‌ام

محسن مهرعلیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در غرفه خانه مطبوعات اردبیل در نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات اظهار داشت: به نظر می‌رسد در این دوره از انتخابات اجماع کلی ضروری باشد و اصلاح‌طلبان نیز از هم اکنون سعی می‌کنند با کنار گذاشتن اختلاف‌نظرهای درون‌حزبی با اجماع واقعی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم حضور پیدا کنند.

وی گفت: ما نه تنها به اجماع احزاب و گروه‌ها بلکه به اجماع ملی در انتخابات آینده نیاز داریم چرا که شرایط خاصی بر کشور حاکم است و بعد از گذشت 34 سال از پیروزی انقلاب کشورمان همچنان مورد طمع استکبار جهانی قرار دارد.

عضو جبهه اصلاح طلبان خاطرنشان کرد: در این اوضاع و احوال که کشورمان در شرایط خاص امنیتی، اقتصادی و دیپلماتیک قرار دارد باید از تک‌روی‌ها جلوگیری کنیم و در یک وحدت و همدلی بتوانیم اقدامی را انجام دهیم تا دشمن دست از طمع بیهوده و نافرجام خود بردارد.

مهرعلیزاده ادامه داد: هدف و مقصد اصلاح‌طلبان رسیدن به یک اجماع واقعی است که بعید به نظر می‌رسد تعدد کاندیدا را در بین اصلاح‌طلبان در این اوضاع و احوال شاهد باشیم.

وی بیان داشت: در مقابل اصولگرایان با تعدد کاندیدا روبرو هستند که بعید به نظر می‌رسد در ماه‌های آینده تعدادی از این کاندیداها کنار بکشند و یا بخواهند به نفع فرد خاص دست از آرایش سیاسی در آستانه انتخابات بردارند.

 

خاتمی بیاید همه اصلاح‌طلبان احترامش را نگه‌ می‌دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون دولت اصلاحات در پاسخ به این سئوال که اگر خاتمی در انتخابات آینده شرکت کند حاضر به رقابت با او هستید یا نه، اظهار داشت: اگر خاتمی بیاید هیچ یک از اصلاح‌طلبان به خود جرأت نمی‌دهند با او رقابت کنند.

مهرعلیزاده در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت: البته فضا برای انتخابات در مقطع حاضر مطلوب به نظر نمی‌رسد و به ما نیز توصیه شده است که فضای کشور را از هم اکنون انتخاباتی نکنیم.

معاون رئیس‌ جمهور در دوران اصلاحات اضافه کرد: به نظر می‌رسد درست است که فضا را از هم اکنون سیاسی صرف انتخاباتی نکنیم چرا که عده‌ای می‌خواهند از این فضا سوء استفاده کنند.

مهرعلیزاده خاطرنشان کرد: براساس فرمایش مقام معظم رهبری باید در راستای نزدیکی دل‌ها، عواطف و احساسات پاک مردم بکوشیم چرا که رهبر معظم انقلاب نیز گفته‌اند نباید در این زمینه خیانتی صورت گیرد.

وی ادامه داد: همه وظیفه داریم در این شرایط حساس پیش از هرگونه حرکت و اقدام سیاسی به فکر حل مشکلات اقتصادی مردم و تامین مناسب معاش آنها باشیم چرا که با دعواهای داخلی و خارجی نمی‌توان آرامش را به جامعه تزریق کرد.

کاندیدای نهمین دوره ریاست جمهوری گفت: ما بیش از هر زمان دیگر به فضای مشحون از مهر و محبت و صمیمیت واقعی نیاز داریم تا چهره حب و بغض‌ها و پلشتی‌ها و زشتی‌ها از جامعه برچیده شود.

مهرعلیزاده در خصوص برخی اظهارنظرها در مورد توبه کردن برخی از اصلاح‌طلبان و نیروهای به اصلاح جنبش سبز اضافه کرد: آنهایی که چنین اظهارنظری می‌کنند فقط به دنبال ایجاد تفرقه در جامعه هستند و سعی می‌کنند به فضای وحدت و همدلی جامعه ضربه وارد کنند.

وی اظهار داشت: واقعا در این شرایط که تهدید خارجی و برخی تحریم‌ها عذاب‌آور نمود یافته استفاده از این اصطلاحات و طرح مسایل جز دامن زدن به مسایل حاشیه‌ای نیست و ضرورت دارد در خنثی کردن توطئه‌ها و لابی آمریکایی- صهیونیستی دست از برخی دشمن‌‌سازی‌های داخلی برداریم.

معاون دولت اصلاحات افزود: ما با هوشیاری کامل باید در بیان نظرات و دیدگاه‌ها وارد شویم و به اتحاد داخلی کمک کنیم.

 

جرزنی‌های انتخاباتی گزک به دست دشمن ندهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مهرعلیزاده بیان کرد: به یقین حضور حداکثری مردم در انتخابات آینده به رقابت سالم و بدون خاله‌زنک ‌بازی‌های مقطعی وابسته است وگرنه با تک روی‌ها نمی‌توانیم به سلایق و علائق مردم پاسخ دهیم.

 

ایجاد محدودیت در انتخابات درست نیست

رئیس سابق سازمان تربیت بدنی در دوران اصلاحات در پاسخ به سئوالی در زمینه مصوبه مجلس در افزایش سن کاندیداهای ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: با احترام به نظر مجلس بنده معتقدم که نباید برای کاندیداهای ریاست جمهوری محدودیت سنی ایجاد کنند چرا که گاهی این محدودیت‌ها شبهه‌ناک است.

مهرعلیزاده اذعان داشت: البته در این بین افرادی با سن بالا در انتخابات حاضر نمی‌شوند چرا که دیگر توان و شور و نشاطی برای آنها باقی نمانده است.

وی افزود: هر چند می‌توان از تجربیات و فکر و اندیشه آنها استفاده کرد اما محدود کردن شائبه‌ای ایجاد می‌کند که درست نیست.

مهرعلیزاده در پایان سخنان خود در خصوص طرح سوال از رئیس‌جمهور نیز اظهار داشت: طرح سئوال از رئیس ‌جمهور حق مسلم مجلس است و نمایندگان باید از این ابزار قدرت استفاده کنند.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول