اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی:

ولایت‌پذیری و پاسداری از حکومت اسلامی پیام واقعه غدیر است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی گفت: ولایت‌پذیری و پاسداری از حکومت اسلامی مهم‌ترین پیام واقعه غدیر است.

ولایت‌پذیری و پاسداری از حکومت اسلامی پیام واقعه غدیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام زین‌العابدین روحانی‌نیا اظهار کرد: واقعه غدیر دارای این پیام است که پاسداری از حکومت اسلامی و تداوم آن باید در دست صالح‌ترین و آگاه‌ترین مردم باشد و افراد صالح برای برقراری عدالت در جهان بر اساس تعالیم جامع و کامل اسلام بکوشند.

وی تصریح کرد: تعیین جانشین برای پیامبر(ص) در روز غدیر و نزول آیه مربوط به کامل‌شدن دین در این روز، ارتباط نزدیک و تنگاتنگ دین با رهبری جامعه اسلامی را مشخص می‌سازد چرا که وجود رهبر صالح در جامعه اسلامی مناسب‌ترین ضمانت اجرا برای حفظ و تداوم ارزش‌های اسلامی و سلامت جامعه مسلمانان است.

حجت‌الاسلام روحانی‌نیا گفت: در اسلام، حکومت تابع ارزش‌ها است و کسی می‌تواند در جایگاه حکومت بر مسلمانان قرار بگیرد که خود آراسته به آن ارزش‌ها و فضیلت‌ها باشد.

وی با بیان اینکه بعد دیگر واقعه غدیر، مسئله ولایت است، افزود: پیامبر اسلام(ص)، علی(ع) را مولا و سرپرست مسلمانان معرفی کرد با این تعبیر که کسی که ولی و حاکم مردم است سلطان یا حاکم جائر نیست و نمی‌تواند با در دست‌گرفتن حکومت به اقتدار و خودنمایی بپردازد یا استبداد و خودسری کند بلکه او ولی مردم است تا با همکاری و مشارکت آن‌ها عدالت، قسط و امنیت را در جامعه برقرار سازد.

وی تصریح کرد: این‌چنین است که ولایت در اسلام هم به حکومت ارزش می‌بخشد و هم برای مردم امنیت و سعادت به ارمغان می‌آورد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی گفت: ولایت اسلامی بر این حقیقت تاکید می‌کند که رهبر و ولی جامعه باید از ابعاد گوناگون شخصیتی و اجتماعی دارای ویژگی‌های برجسته‌ای چون پارسایی، دانش، بصیرت، شجاعت و عدالت باشد چنانچه امام علی(ع) این چنین بود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین و بارزترین نکاتی که می‌توان به آن اشاره کرد این است که همگان با سجایای پاک و انسانی علی(ع) آشنایی داشتند و رسول خدا(ص) با انتخاب او نشان داد که نجات جامعه بشری تحت لوای حکومت افرادی این چنین تحقق‌پذیر خواهد بود و لذا این روز را از بزرگ‌ترین اعیاد مسلمانان دانست.

حجت‌الاسلام روحانی‌نیا در پایان وجود ولی‌فقیه را از بزرگ‌ترین نعمات خداوند برشمرد و گفت: منویات مقام معظم رهبری چراغ راه مردم و زمینه ساز رشد، تعالی و سعادت جامعه است.

انتهای پیام/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول