اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس در دلفان کارساز شد

آغاز عملیات ساخت درمانگاه تامین اجتماعی در دلفان

خبرگزاری فارس: پیگیری‌های فارس در دلفان موجب آغاز عملیات اجرایی درمانگاه تامین اجتماعی در شهرستان دلفان پس از چهار سال از کلنگ زنی آن شد.

آغاز عملیات ساخت درمانگاه تامین اجتماعی در دلفان

به گزارش فارس خبرگزاری فارس از دلفان، در پی درج گزارش توقف چهار ساله درمانگاه تامین اجتماعی دلفان در خبرگزاری فارس طی هفته گذشته با عنوان تراژدی غمناک درمانگاه تامین اجتماعی دلفان در مدت زمان کمتر از 10 روز رسماً با حضور مسئولان تامین اجتماعی لرستان آغاز شد.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی لرستان صبح امروز در این مراسم با اشاره به اینکه رسالت و خدمت رسانی خبرنگاران در درجه اول گوش و چشم مسئولان را باز می‌کند، گفت: اصحاب رسانه در رسالت مهم و خطیری که دارند، نشان می‌دهند که هوای قضیه را دارند و به ما یک انرژی مثبتی می‌دهند و ما نیز پیگیر موضوع باشیم و بیشتر در میدان حضور پیدا کنیم.

شهناز حمزه‌لویی افزود: اگر خبرنگاران خدای ناکرده کوتاهی و کاستی را از جانب ما و همکاران‌مان مشاهده نمودند، بر اساس رسالتی که دارند، به ما گوش زد کنند و ما را در انجام وظیفه‌مان کمک رسانی کنند.

وی با اشاره به اینکه این درمانگاه در زمینی به مساحت 4 هزار و 500 متر مربع در دو طبقه و یک زیر زمین با یک هزار مترمربع فضای باز ساخته می‌شود، افزود: با دورنمایی که ما از این طرح و انتخاب یک پیمانکار قوی امیدواریم قبل از 18 ماه این پروژه ساخته شود.

حمزه لویی با اشار به اینکه در شهرستان دلفان 9 هزار و 500 نفر بیمه شده اصلی وجود دارد، اظهار داشت: قسمت اعظمی از این تعداد بیمه شدگان را فراد ضعیف و کم درآمد جامعه تشکیل می‌دهند که بخش قابل توجه‌ای از این تعداد نیز تحت پوشش بیمه کارگران ساختمانی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه بالاترین آمار کارگران ساختمانی در سطح استان لرستان مربوط به شهرستان دلفان است، اظهار داشت: کارگران ساختمانی این شهرستان حق دارند، از خدمات بیمه‌ای برخوردار شوند و این شهرستان کارگران ماهر ساختمانی خوبی را دارد که مسئولان باید نسبت به خدمات به این عزیزان دریغ نکند.

حمزه‌لویی با اشاره به اینکه هم‌اکنون سقف بیمه کارگران ساختمانی این شهرستان دو هزار نفر است، افزود: با توجه به اینکه تعداد زیادی از کارگران ساختمانی شهرستان دلفان جهت برقراری بیمه تامین اجتماعی کارت مهارت خود را در دست دارند، ما نیز به جد پیگیراین موضوع هستیم و در این رابطه نیز مکاتباتی را با رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور داشته‌ایم که وی نیز دستورات لازم را جهت افزایش سقف بیمه کارگران استان به هیئت مدیره سازمان داده‌اند.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان با اشاره به اینکه در حال حاضر 12 هزار و 800 نفر جذب بیمه کارگران ساختمانی در استان لرستان هستند، افزود: این تعداد بالاترین آمار جذب کارگران ساختمانی در کشور است.

حمزه‌لویی مهم‌ترین علت عمده افزایش کارگران ساختمانی را در لرستان برنامه‌ریزی‌های کارشناسی نشده در بحث ایجاد صنعت در گذشته عنوان کرد و اظهار داشت: این موضوع موجب شده است که نیروی کار ما در استان بیشتر در حوزه کار ساختمانی خلاصه شود و ما نیز باید این قشر زحمت‌کش را تحت پوشش خود در بیاوریم.

وی با ابراز تاسف از تجمع کارگران در میادین شهر برای امرار معاش زندگی خود افزود: خدا را شکر دولت شرایطی را فراهم نموده است که این کارگران نیز از خدمات بیمه‌ای برخوردار شوند و با پرداخت درصد اندکی حق بیمه که مابه تفاوت آن را دولت پرداخت می‌کند، از خدمات بازنشستگی، خدمات درمانی و غیره برخوردار شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان با اشاره به اینکه قسمت اعظمی از مابه‌التفاوت بیمه‌ای این عزیزان تاکنون توسط دولت پرداخت نشده است، افزود: با این حال ما هرگز از ارائه خدمت به بیمه شدگان غافل نشدیم و در ارائه خدمت به این عزیزان کوتاه نیامده‌ایم.

حمزه‌لویی در پایان اعتبار اولیه ساخت درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان دلفان را 103 میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: امیدواریم با به بهره‌برداری رسیدن این طرح شاهد ارائه خدمات بهتر و مطلوبتری از سازمان تامین اجتماعی به بیمه شدگان باشیم.

در ادامه مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی لرستان نیز در این مراسم با اعلام این خبر که این طرح یکی از مصوبات سفر دوم هیئت دولت به لرستان بوده است، اظهار داشت: علاوه بر این طرح در شهرستان‌های ازنا و پلدختر نیز ساخت درمانگاه تامین اجتماعی مصوب شد که اولویت این سه طرح با توجه به تامین اعتبار و مقدمات اولیه کار شهرستان دلفان بوده که هم‌اکنون نیز شاهد تحویل زمین به پیمانکار طرح هستیم.

سید مجید صادقی با اشاره به اینکه این پروژه یک درمانگاه سطح یک و باید کمتر از دوسال به بهره‌برداری برسد، اظهار داشت: در این درمانگاه امکاناتی از قبیل واحد پزشک عمومی، دندانپزشکی، آزمایشگاه، داروخانه و امکاناتی در حد درمانگاه سطح یک در جهت رفاه حال شهروندان نورآبادی فراهم می‌شود.

وی افزود: بیمه شده‌گان تامین اجتماعی در این شهرستان می‌توانند با به بهره‌برداری رسیدن این طرح از خدمات رایگان این سازمان به صورت رایگان استفاده کنند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود اینکه شهرستان دلفان یکی از شهرستان‌های محروم لرستان است و از حداقل امکانات بهداشتی و درمانی برخوردار نیست و چرا با گذشت چهار سال از مراسم کلنگ زنی این طرح تاکنون به شهرستان دلفان سفر ننموده‌اند، گفت: با توجه به اینکه در شهرستان دلفان مرکزی به عنوان مرکز درمانی وابسته به سازمان تامین اجتماعی نبوده است و حضور ما به عنوان مسئول حوزه درمان سازمان در این شهرستان ضروری نبوده است.

صادقی با تاکید بر اینکه با این حال سازمان تامین اجتماعی تنها از مجموعه پزشکان و مراکز درمانی خرید خدمت داشته است، افزود: امیدواریم با به بهره‌برداری رسیدن این درمانگاه خود سازمان مستقیم ملزم به ارائه خدمات درمانی به بیمه شده‌گان خواهد بود.

مدیر درمان تامین اجتماعی لرستان همچنین در پاسخ به این سئوال که علت تاخیر چهار ساله ساخت این طرح چه چیزی بوده است، افزود: سازمان تامین اجتماعی زمانی به سمت ساخت یک پروژه می‌رود که اعتبار مورد نیاز آن تامین شده باشد و اگر هم تاخیری در اجرای این طرح وجود داشته است، در کل کشور اینچنین بوده است.

وی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین علل تاخیر ساخت این درمانگاه نرسیدن به نرم استاندارد تعداد بیمه شدگان در شهرستان دلفان بوده‌ایم که خوشبختانه هم اکنون این آمار به حد استاندارد و نرم خود رسیده است.

قابل ذکر است، کلنگ ساخت درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان دلفان در سفر دوم هیئت دولت به لرستان در سال87 توسط مصری وزیر وقت رفاه و تامین اجتماعی به زمین زده شد و قرار شد این طرح پس از یکسال به بهره‌برداری برسد که بنا به دلایلی عملیات ساخت این طرح متوقف شد.

................................

گزارش از سمیه فتحی

................................

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول