اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور خبر داد

تحصیل 220 هزار دانشجو در دانشکده‌های فنی کشور

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در حال حاضر حدود 220 هزار نفر در دانشکده‌های فنی موجود در سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند.

تحصیل 220 هزار دانشجو در دانشکده‌های فنی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی خاکی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کیفی‌سازی آموزش‌های دانشکده‌های فنی از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: ارتقای کیفیت آموزش‌های دانشکده‌های فنی سبب جذب خروجی این دانشکده‌ها در بازار کار و اشتغال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تک جنسیتی شدن محیط‌های کارگاهی در دانشکده‌ها سبب ارتقای مباحث آموزشی در کشور می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر تمام دانشکده‌های فنی موجود در سطح کشور تک‌جنسیتی است.

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه مشکلات اجتماعی در حوزه دانشگاه‌ها و آموزشکده‌های تک جنسیتی وجود ندارد، تصریح کرد: تمام بخش‌های موجود در دانشکده‌ها از جمله غذا‌خوری‌ها، خوابگاه‌ها و دیگر بخش‌ها باید تک‌جنسیتی شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 220 هزار نفر در دانشکده‌های فنی موجود در سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند، اضافه کرد: درصدد توسعه فیزیکی دانشکده‌های فنی در سطح کشور نیستیم اما توسعه رشته‌ای و دانشجویی در دانشکده‌های فنی کشور صورت می‌گیرد.

خاکی با بیان اینکه تمام مباحث آموزشی در دانشکده‌های فنی کشور بر اساس آمایش سرزمین و نیاز‌های موجود در سطح کشور است، تاکید کرد: تقاضا برای ایجاد و راه‌اندازی دانشکده‌های فنی در سطح کشور بسیار بالا است اما کشور متناسب با امکانات و استاندارد‌‌های موجود در کشور به توسعه در این زمینه می‌پردازد.

وی با تاکید بر اینکه پذیرش دانشجو در دانشکده‌ای فنی باید متناسب با تجهیزات موجود در این دانشکده‌ها باشد، افزود: توسعه در راستای فعالیت این دانشکده‌ها متناسب با تمهیدات در نظرگرفته شده برای تجهیزات کارگاه‌های این دانشکده‌ها است.

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه فعالیت دانشکده‌های فنی از قدمت 70 ساله برخوردار است، گفت: کشور با توجه به فناوری‌ها و تکنولوژی‌های روز دنیا بازنگری در زمینه فعالیت و مباحث آموزشی دانشکده‌های فنی را در دستور کار خود دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 32 کمیته تخصصی محتوای آموزشی این دانشکده‌ها را در کشور بازنگری می‌کنند، اظهار کرد: سپس از بازنگری در این زمینه سرفصل‌ها، مباحث آموزشی و کارگاه‌های آموزشی این دانشکده‌ها باید متناسب با تکنولوژی‌های روز دنیا باشد.

خاکی با تاکید بر اینکه عملکرد دانشکده‌های فنی در کشور متفاوت است، ادامه داد: در زمینه صنعت استان‌های اصفهان و خراسان‌رضوی و در حوزه‌های نرم‌افزاری نیز استان‌های شمالی کشور از شاخص‌های بالایی برخوردار هستند و به صورت معمول خروجی‌های دانشکده‌های فنی کشور وارد بازار کار و فعالیت می‌شوند.

وی تصریح کرد: دانشکده فنی شهید مهاجر اصفهان از دانشکده‌های تخصصی کشور در حوزه صنعت است و نمره بالایی به این دانشکده می‌دهم.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول