اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس محیط زیست‌ سیرجان:

پاریز سیرجان منطقه شکار ممنوع اعلام شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره محیط زیست شهرستان سیرجان گفت: با بررسی راهکارهای حفاظت از محیط زیست نسبت به ابلاغ و اعلام منطقه شکار ممنوع بخش پاریز به طور رسمی اقدام شد.

پاریز سیرجان منطقه شکار ممنوع اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، ‌محمدهادی محسن‌زاده پیش از ظهر امروز در همایش ثبت منطقه شکار ممنوع محیط زیست ‌پاریز اظهار داشت: این همایش با هدف معرفی منطقه پاریز در شناخت گونه‌های جانوری و گیاهی برگزار شده است.

وی بیان داشت: ‌20 هزار و 250 هکتار از بخش پاریز با تنوع 102 گونه جانور از جمله عقاب طلایی‌، عقاب دوبرادر‌، کله بز‌، پلنگ‌، خرگوش‌، کبک‌، تیهو و گربه وحشی و بیش از 175 گونه گیاهی مختلف به عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام و ابلاغ شده است.

محسن‌زاده با بیان اینکه پاریز به عنوان دومین منطقه شکار ممنوع سیرجان اعلام شده است، افزود: نخستین منطقه شکار ممنوع سیرجان گودغول به وسعت 53 هزار هکتار است. ‌

محسن کوهستانی مسئول انجمن حافظان محیط زیست پاریز نیز با ابراز خوشحالی از ثبت‌ منطقه پاریز به عنوان شکار ممنوع ‌ابراز داشت: ‌تا‌کنون با کمک 10 نفر ا‌ز جوانان علاقمند پاریز این انجمن را تشکیل داده و بیش از 600 میلیون ریال را برای این حفاظت هزینه کرده‌ایم.

محمدابراهیم صحتی کارشناس مسئول حیات وحش و آبزیان استان کرمان نیز گفت: تا‌کنون 22 منطقه زیر حفاظت محیط زیست استان کرمان قرار دارد که بیش از صدها گونه جانوری و‌ گیاهی در آن وجود دارد. 

انتهای پیام/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول