اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف حفظ گونه‌های جانوری

دربند مشکول کوثر منطقه شکار ممنوع شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل گفت: با هدف حفظ گونه‌های جانوری دربند مشکول کوثر به عنوان منطقه شکار ممنوع ثبت رسمی شد.

دربند مشکول کوثر منطقه شکار ممنوع شد

علی حمیدی اردبیل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: در راستای افزایش مناطق تحت مدیریت و حمایت از تنوع زیستی استان با تلاش اداره کل منطقه دربند مشکول شهرستان کوثر به مساحت 23 هزار هکتار به‌عنوان شکار ممنوع به ثبت رسمی رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل خاطرنشان کرد: این موضوع افزایش ضریب حفاظتی و توجه مسئولان و مردم را جهت رعایت ضوابط و مقررات این مناطق را فراهم خواهد آورد.

وی یادآور شد: در این منطقه علاوه بر گونه‌های گیاهی متنوع و بعضاً منحصربه‌فرد از گونه‌های شاخص جانوری نظیر کل و بز، پرندگان شکاری و ... می‌توان نام برد که امیدواریم در جهت تقویت آن گام‌های اساسی برداریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه بسیاری از تالاب‌ها و مناطق زیست محیطی استان منطقه شکار ممنوع اعلام شده است، گفت: از همه مردم انتظار داریم به‌عنوان دیده‌بانان محیط زیست نسبت به حفظ حریم حیوانات و پرندگان تلاش کرده و برای حفظ این گونه‌ها جدیت نشان دهند.

حمیدی با یادآوری اینکه گونه‌های جانوری و پرندگان متعددی در تالاب‌ها، دریاچه‌ها و مناطق کوهستانی زندگی می‌کنند، افزود: با توجه به اینکه اغلب این گونه‌ها نادر و یا در حال انقراض هستند مردم باید نسبت به آنان حساسیت بیشتری از خود نشان داده و در حفاظت از این جلوه‌های زیبای خدادادی تلاش کنند.

این مسئول از زیر حمایت بردن بسیاری از گونه‌های پرندگان خبر داد و بیان داشت:‌ ما امسال با هدف حفظ و احیای محیط زیست گیاهی و به ویژه جانوری برنامه‌های گسترده‌ای را اجرایی کردیم و مردم را نسبت به این موارد آگاهی داده‌ایم.

حمیدی، محیط زیست را بستر امن آرامش برای همه مردم اعلام کرد و ادامه داد: حفظ محیط زیست و زدودن ناپاکی‌ها و پلیدی‌ها از آن وظیفه همگانی است چرا که ما یک کره خاکی بیشتر نداریم که وظیفه ما نیز حفاظت و حراست از این کره بزرگ است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل سرشماری تابستانی حیات وحش در اردبیل را نیز یادآور شد و تصریح کرد: سرشماری تابستانی حیات وحش در مناطق تحت مدیریت با مشارکت کارشناسان محیط طبیعی و ماموران اجرایی با هدف برآورد جمعیت حیات وحش استان کسب اطلاع از وضعیت زاد و ولد حیوانات نسبت به سال گذشته، بررسی نقاط قوت مناطق و شناسایی زیستگاه‌های متعدد حیات وحش اجرایی شد.

وی در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس اظهار داشت: این سرشماری در مناطق تحت مدیریت از جمله منطقه حفاظت شده آق‌‌داغ خلخال، اثر طبیعی ـ ملی سبلان، منطقه حفاظت شده مغان، و منطقه شکار ممنوع گندیمن و نوار مرزی صورت گرفت.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول