اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌شمالی:

4 منطقه در خراسان‌شمالی شکار ممنوع هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌شمالی گفت: چهار منطقه در این استان به عنوان مناطق شکار ممنوع محسوب می‌شوند.

4 منطقه در خراسان‌شمالی شکار ممنوع هستند

حسین آبسالان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد مناطق درکش و هاور، تخت ایرانی، باغی و می سی نو را از مناطق شکار ممنوع خراسان‌شمالی عنوان کرد.

وی با اشاره به موقعیت این مناطق شکار ممنوع در خراسان‌شمالی افزود: درکش و هاور در شهرستان مانه و سملقان قرار گرفته و 20 هزار هکتار وسعت دارد.

آبسالان تصریح کرد:‌ منطقه شکار ممنوع تخت ایرانی نیز در مانه و سملقان دارای 37 هزار و 200 هکتار است.

وی منطقه باغی اسفراین را از دیگر مناطق شکار ممنوع استان برشمرد و گفت: این منطقه دارای 11 هزار هکتار وسعت است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه منطقه شکار ممنوع می‌سی نو به عنوان بزرگ‌ترین منطقه ممنوعه شکار در شهرستان‌های بجنورد، شیروان و مانه و سملقان قرار دارد، افزود: این منطقه دارای 150 هزار هکتار وسعت بوده و بیش از پنج صدم از وسعت استان را تشکیل می‌دهد.

وی مجموع مساحت شکار ممنوع در خراسان‌شمالی را 218 هزار هکتار عنوان کرد و یادآور شد: این میزان از مساحت این مناطق 68/7 مساحت استان خراسان‌شمالی را تشکیل می‌دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌شمالی در بخش دیگری با اشاره به وجود 10 منطقه حفاظت شده، پناهگاه حیات وحش، پارک ملی در استان، چالش‌های مربوط به این حوزه‌ها را برشمرد و گفت: دام مازاد و چرای مفرط، چرای زودرس دام، شکار بی‌رویه به دلیل راحت‌الوصول شدن سلاح و مستثنیات و آغل‌های دامداری از جمله چالش‌ها به شمار می‌رود.

وی برنامه‌ها و پیشنهادات برای توسعه گردشگری در این مناطق را نیز اتمام طرح‌های جامع و تفصیلی پارک و مناطق حفاظت شده سالوک و ساریگل و مشخص شدن زون‌های تفرجگاهی برای درآمدزایی،‌ ایجاد یک مرکز اکو توریسم توسط بخش خصوصی در روستای سرخ چشمه پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم به علت وجود مراکز تکثیر یوزپلنگ و مناطق حیات وحش عنوان کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌شمالی اظهار داشت: واگذاری زیستگاه‌های اختصاصی به بخش خصوصی و ایجاد مراکز تکثیر حیات وحش در استان نیز از جمله پیشنهاداتی بوده که به سازمان و استان پیشنهاد شده است.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول